2 st doptårtor

Har helt glömt att att blogga om mina senaste doptårtor som va såååå nära att sluta i katastroff!
 
Började på torsdagen och bakade tårtbottnar, fondant och fluff. Gick super smidigt och tänkte gött, de här kommer gå bra. Men sen kom fredagen och jag skulle börja vispa fluff och skiten skär sig. Kokar en ny och ställer ut i kylan för att svalna så fort som möjligt för egentligen ska den stå i flera timmar i kylskåpet. Försöker vispa den och den skär sig igen, gör om proceduren ytterligare en gång och samma sak händer igen. Efter 3:e ggr bröt jag ihop, men precis då ringde mamma och sa att jag får göra nåt annat så va och köpte nutella som jag tänkte blandat med grädde. Gjorde de, va händer då? Jo den skär sig igen, antagligen utav olika temperaturer av sakerna. Så efter mååånga tårar åkte jag och köpte en fuskfyllning, En chokladmousse från Dr.Oetker. En helt okej fyllning fast de jag normalt brukar lyckas med är 10 ggr så godare! Så efter att hållt på att bakat tårta i 10½ timme den dagen va jag äntligen klar och kunde leverera mina tårtor.. PUH!
 
Nu kommer de dröja innan jag bakar tårta igen, fast de kommer jag väl ha glömt av snart =)
 
Så här blev slutresultatet till slut. Va 2 st doptårotor till 2 st kusiner som döptes på samma dag.
 
Hanna tårtan är den tårtan som krångla. Den är fylld med päronmousse, hackade konseverade päron och fuskchokladmoussen som egentligen skulle ha varit mjölkchokladfluff i.
Mollytårtan är fylld med hallonmousse, hallonsylt och dumlefluff.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0