Dop tårta...

4 timmar i fredags och nästan hela lördagen gick åt till tårtbakning. Hade nämligen en beställning på 2 st doptårtor till en liten Ebba.
 Jösses va tid de går åt och göra tårta. Botten ska bakas, fluff ska smältas, fondanten ska göras vilket gjordes sen i fredags kväll. Lördagen ska de skäras tårta, vispa fluff, göra mousse, lägga imellan, kavla fondant för att sedan dekoreras. Där imellan blir de enorma diskberg av massa bunkar och redskap. Sen blev de inte bättre denna ggr för min fluff skar sig, 2 ggr dessutom.. GRRRRR.. Va bara att åka till coop och köpa med dumle och grädde och hålla tummar och de hjälpte för 3:e ggr funka de.. PUH!!
 
Blev som vanligt lite missnöjd, som allt annat jag gör. Men fondanten blev sådär och sen va sockerpastan för torr el nåt för den bara sprack för mig.. Men fick tillslut ihop 2 st tårtor lagom till läggdags igår kväll.. Kan säga jag va trött i kropp och själ efter allt som inte gick som jag ville + man hänger dumt över köksbänken el sittandes dumt vid köksbordet och grejor. Ingen bra arbetsställning där inte..
 
Så här blev resultatet iallafall..
 
 
Mamman till Ebba ville ha dumlefluff och tycker hallon är godast till de, så blev som vanligt ett säkert kort med smakerna..

Kommentarer
Postat av: Carro

Superfin!

2013-02-04 @ 14:26:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0