Kokosrulle med lemoncurdfyllning..

Fortsätter med citronbakandet. Denna ggr blev de en kokosrulle med krämig fyllning med lemoncurd. Blev helt ok, men tyckte nog de blev lite för möe kokos, så ska nog inte ha kokos i själva fyllningen näst ggr..
Den blev inte så snygg dock. Ser ut som den fått soriasis el va de nu heter =)
 
 
Kokosrulle med lemoncurdfyllning..
 
3 ägg
2dl socker
2 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
½ dl mjölk el grädde
1 dl riven kokos
 
Fyllning:
1 dl lemoncurd (recept finns tidigare här på bloggen)
1 dl vispad grädde
1 dl riven kokos (hoppar jag nog över nästa ggr)
 
Sätt ugnen på 250 grader. Klä en långpanna med bakplåtspapper ca 30x40 cm.
Vispa ägg och socker pösigt. Blanda ner övriga ingredienser.
Bred ut smeten jämt i långpannan. Grädda mitt i ugnen i 3-5 min.
Stjälp upp kakan på ett sockrat bakplåtspapper. Dra bort pappret som sitter fast på kakan. Pensla pappret med kallt vattnet så går de lättare.
Blanda allt till fyllningen och bred den på kakan. Rulla snabbt ihop rulltårtan och låt den kallna.
 
Fläckiga kakan.. De fastna på bakplåtspappret så vet inte om jag sockra de för lite?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0