Godaste kladdkakan jag ätit!!

Har en tycka synd om mig själv dag idag.
Förkylningen har inte blivit bättre, rastlös och vill komma ut och göra nåt än att bara sitta här i soffan. Men eftersom jag måste sitta här i soffan så är jag sur på tv tablån! Har mina pogram som jag följer på förmiddagarna och nu helt plötsligt har de ändrat tiderna på pogrammet och så har de börjat om från början med säsongerna fast säsongen som va tidigare inte va klar. Sånt gör mig lite sur så nu har jag inget att se på tv på heller.. Värsta ilandsproblemen, ja vet.. Men blir så när man bara sitter hemma man bli beroende av vissa tvpogram som egentligen är kassa.

Så idag har jag bakat en kladdkaka =) Japp, nyårslöftet skiter sig HELA tiden.. Har ingen disiplin på mig själv! Men nu skyller jag på förkylningen och därför får man trösta sig med sånt..

Hitta ett recept på kladdkaka som är egentligen ett vanligt basrecept men man ska dubbla ingredienserna för att få den ännu kladdigare, och vem vill inte ha en kladdig kladdkaka! Jösses va god den va! Är nog den godaste kladdkakan jag någonsin bakat och ätit!! Nästa ggr ni ska göra kladdkaka, GÖR DENNA!!


Ser ni hur gossigt kladdig den är!! OJ OJ OJ OJ!!

Kladdkaka

200 gram smör
4 ägg
6 dl strösocker
Knappt 3 dl mjöl
1/2 tsk bakpulver
1-2 msk vaniljsocker
9 msk kakao
Ev: en gnutta salt

Sätt ugnen på 250-275 grader.
Smält smöret i en kastrull eller i micro. Vispa ägg och socker mycket poröst. Blanda övriga ingredienser i en skål och sikta sedan i det i äggsmeten tillsammans med smöret. Rör om varsamt. Häll smeten i en smord och bröad form.
Ställ in kakan i övre delen av ugnen. Sänk värmen direkt till 200 grader. Låt stå inne i 10 minuter. Flytta ner kakan till mitten av ugnen och låt stå inne i ca 15-20 minuter till. Man får passa lite eftersom det beror lite på storleken på formen. Kanterna och toppen ska vara färdiga men den ska dallra rätt rejält när man tar ut den ur ugnen.
Kyl genast ned i antingen kallt skafferi, kylskåp eller frys, så att den inte fortsätter tillagas.


Kommentarer
Postat av: Heidi

Nä, det är verkligen inte lätt med vikten :)

Eg ska jag ju vara nöjd men vågar inte tro på att allt är bra och "färdigt" för än jag varit viktstabil ett tag. Man får väl stå ut med att det svajar lite närmaste månaderna :)

2012-02-07 @ 20:50:48
URL: http://bypassoperation.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0