Sockerkaka med bär...

Hitta en kaka på nätet för ett tag sedan, som de inte stod nåt namn på. Men är som en sockerkaka som man delar och har nån slags vaniljsås imellan. Sen hade hon lagt i bär imellan oxå för de skulle bli nåt extra. Så de gjorde jag med, men jag tog alldeles för mycket, så min kaka blev lite sur för ja hade hallon och blåbär imellan.


(Blev en tråkig/ful bild, men den ser godare ut i verkligheten än på bild)

 3 ägg
3 dl socker
1 dl kokande vatten
3 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1tsk vaniljsocker

125 g smör
1 dl mjölk
4 msk vaniljsocker

ev bär

Vispa ägg och socker poröst. Blanda bakpulver, vaniljsocker och mjöl i en bytta för sig och häll sedan i äggsmeten. Häll även i de kokande vattnet.
Smöra och bröa en form (jag tog springform) och grädda mitt i ugnen i 35-40 i 175 grader. Låt svalna.
Dela kakan på mitten.
Koka ihop ingredienserna till vanijlsåsen och häll över båda bottnarna så de blir blöta. Häll ev på bär på bottenkakan och ta på toppen. Sika florsocker över kakan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0