Lavendeldrömmar

Va jag är dålig på att blogga märker jag.. 1 inlägg i veckan är inte så mycket och hänga i granen för, så är riktigt impad att jag ens har några bloggläsare kvar, men ni är några som kikar in varje dag iallafall.. Tack för de =)

Dagarna rullar på med ill fart, men har haft lite och göra de sista veckan så de är nog därför de rullat på så..
Har jobbat i helgen, vart hos mamma och pappa och ätit kräftor, vart på flera gympa pass, grejat med min traderaförsäljning vilket jag fick 2900:- för mina saker =), vart på promenader med busfröt m.m

Men idag har jag iallafall bakat för igår va en kompis här och såg mitt lavendelsocker stådendes på bänken som jag gjorde för över 1 månad sen och undra varför jag inte bakat nåt med det än. Så idag va de dags och testa de =)
Är bara vanligt socker och lavendelblommor som man rör ihop och ska stå i helst i flera veckor. Så med sockret bakade jag lavendeldrömmar.. Låter lite konstigt att man ska baka med blommor, men har sett massa recept som man ska ha bla lavendel i. Har dock inte smakat på dem än, men får se va grabbarna grus på P´s jobb säger imorgon när de får smaka på dem =)



Lavendeldrömmar
ca 40-50 st

100 g smör
1 dl socker
2 dl lavendelsocker
1 dl raps- eller solrosolja
1 tsk hjorthornssalt
4 dl vetemjöl

Rör samman smör och socker och tillsätt sedan oljan, lite i taget. Blanda upp hjorthornssaltet med mjölet och rör i. Forma till små kakor på bakplåtspapper och grädda i 20 minuter i 150 grader.


Kommentarer
Postat av: Veronica

De ser ju jätte goda ut!

2011-09-20 @ 22:18:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0