Kladdig kladdkaka med daim...

Igår skulle en jobbarkompis kommit en sväng så hade bakat en kladdig kladdkaka med daim, men vid 8 ringde de från jobbet så fick hoppa in och jobba hel dag och även idag + 3 dagar nästa vecka. Skönt och få komma hemifrån lite.. Men eftersom de inte blev en fika hemma idag så fick kladdkakan åka med mig till jobbet och tror den va uppskattad för ½ kladdkaka försvann i ett nafs.. Tyckte den va riktigt god fast lite stark i smaken av den mörka blockchokladen så ska nog ta en ljus blockchoklad nästa ggr.. Går även och testa med andra godisar såsom toblerone och dumle så de får de bli en annan gång =)



Kladdig kladdkaka med Daim

100 g smör
200 g mörk choklad
3 ägg
180 g (2dl) socker
60 g (1 dl) vetemjöl
1 tsk vaniljsocker
1 nypa salt
1 påse daimkulor (hitta dock inga på coop så fick bli vanlig så tog 2 st dubbeldaim som jag krossade i bitar)

Smält smöret och häll över chokladen, rör tills chokladen är helt smält.
Vispa ägg, socker och vaniljsocker fluffigt. Vänd ner mjöl och salt (sikta gärna). Tillsätt sist chokladblandningen.
Häll smeten i formen. Strö över daimen (eller ditt favoritgodis) och baka i 170 grader i 15-20 min (jag hade 17,5 min).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0