Rulltårta

Bakade även igår en rulltårta som jag bjöd mina vänner på idag.
Är väldigt lätt och går fort att baka, men blir inte av att man bakar de så ofta konstigt nog.
Hade bara blåbärssylt hemma igår, så de fick de bli i min rulle igår..



Rulltårta

3 ägg
2 dl socker
2 dl mjöl
2 tsk bakpulver
½ dl grädde el mjölk

2 dl sylt eller fruktmos

Vispa ägg och socker pösigt.
Blanda mjöl och bakpulver. Vänd ner det i smeten. Tillsätt vätskan.
Bre dut smeten på ett bakplåtspapper i en långpanna, 30x40.
Grädda mitt i ugnen i ca 5 min i 250 grader.
Stjälp upp kakan på sockrat papper.
Dra bort pappret som kakan gräddats på.
Bred genas på fyllningen och rulla ihop kakan. Lägg rulltårtan med skraven ner och låt den svallna innan den skärs i bitar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0