Mjuk Pepparkaka

P va på fest i lördags kväll, så igår hände de inte många knop här hemma. Soffläge med tv o film hela dagen, så igår kväll blev jag så rastlös så jag bakade en mjuk peppar kaka. Ett recept som min mamma, mormor och gammelmormor jämt bakar/bakade. Jätte god och saftig.



Här kommer receptet om nån vill baka.

Mjuk Pepparkaka

3 ägg
1½ KKP socker
1 KKP grädde
2 KKP mjöl
1 tsk bikarbonat
1 tsk kanel
1 tsk kardemumma
1 tsk nejlika
1 tsk ingefära

Smör och bröa en form.
Rör ägg och socker pösigt. Blanda alla torra ingredienser och häll i smeten, o sist i med grädden. Häll smeten i formen. Grädda i nedre delen av ugnen i ca 45 min i 175 grader.

(1KKP=1,5dl)

Kommentarer
Postat av: Malin L

Mums!

2010-03-01 @ 18:13:06
URL: http://annamalinska.blogg.se/
Postat av: vera78

den är ju så god

2010-03-02 @ 08:43:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0