Uppehåll..

Japp, de blev ett litet uppehåll som jag skrev i mitt inlägg för snart 2 månader att jag trodde de skulle bli så.. Känner mig själv lite i alla fall..
 
Nu är sommaren över vilket betyder att mitt sommarjobb också är slut så nu är jag arbetslös.... igen....
Har vart ett bra sommarjobb med mycket variation, fast jag klagar ännu en gång på arbetstiderna, att de inte känns som man har nån fritid, så just nu känns de superskönt att vara arbetslös, men lär väl bara kännas så i typ 1 vecka till... Sen kommer jag bli rastlös på att gå hemma..

Har vart både mot och medgångar sen sist, men är bara och bita ihop och komma igen som min morbror alltid säger.. Och se de positiva i de negativa.. Men ibland är de inte så lätt... Men men..

Har iallfall gjort lite roliga saker, fick med min sambon till IKEA, fast de va t.o.m hans förslag vi skulle åka men va bara för han skulle till en affär som låg i samma område, annars hade jag nog inte fått komma dit..
Blev lite shopping där som jag ska visa i ett senare inlägg då jag håller på och gör om ett av våra rum..

 Sen har vi vart på en kort weekend i Stockholm med våra goda vänner där vi shoppa, ute o gick på stan, åt god mat, biobesök och så va vi på Galenskaparnas 30 års revy. En jätte rolig show där de visa inslag från bla Macken som man har sett måååånga ggr på tv/film. Där sjöng alla med i publiken när de spelade sina kändaste låtar.. Enda nackdelen va att de va aningen för lång show, nästan 3 timmar, så de sista tröttna man lite. Men överlag en jättebra show!
Att bo i Stockholm skulle jag aldrig klara, jösses va folk de va precis överallt och de tar ingen hänsyn när man går på stan. De bara går så får man flytta på sig hela tiden för annars går de på en. Alla har så bråttom så man blir superstressad. Sen va de möe konstigt folk där, fast de finns de ju i lilla Skara också, men man såg dem mer här.
En kort weekend räcker gott och väl för mig i storstaden åt gången, men vill gärna åka tillbaka dit igen. Då hoppas ja de är riktigt fint väder så man kan ta båten till Djurgården, så man bara kan strosa runt och kolla på allt möjligt, sätta sig på ett utefik och kolla på alla stressade människor, gå i alla smala gränder i gamla stan osv. Så får blir vår/sommar nästa gång vi åker..
Men de plockar på att åka iväg sådär, mer än va man tror. Med tåg, hotell, tunnelbanekort, revybiljetter, mat, öl och vin så kunde vi fått en utomlandsemester för de.. Så nästa ggr kanske de får bli de istället.. Behöver inte vara solsemester men en stor dröm är att åka till London innan/vid jul el nån annan julstad. Får se om drömmen blir sann nån gång i livet..
 
På tal om jul, så va jag, mamma och syster på Ullared och IKEA igår och shoppa upp de sista sparpengarna.. Jösses va pengarna har gått åt de sista 2 veckorna.. Renovering, möbelinköp, Stockholm och nu Ullared.. PUH!!
Tillbaka till jul igen =), va julprylar de kommit in i affärerna. Känns lite tidigt. Även om man vill köpa saker så vill jag ändå vänta till i alla fall till november, helst till slutet av den månaden, men får se hur länge man klarar av och hålla sig.


Jul på IKEA...

Kommentarer
Postat av: Gordons husse

Jättekul att du är tillbaka på banan igen, dvs med bloggen. Väldigt roligt att läsa!

2013-10-18 @ 11:25:17
URL: http://www.gorbarfals.blogspot.se
Postat av: veronica

Alltid lika roligt att läsa på din sida!

2013-10-18 @ 12:03:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0