Gillestugan..

De va gillestugan som vi har gjort en liten renovering utav nu för 2-3 veckor sedan, allt är väl så gott som klart förutom att soffbord saknas och lite mer piff.. Men de kommer de med..
 
När vi flytta hit va de vita struktur tapeter som blivit lite sunkiga så då måla vi dem i beigea med en cappucino färgad fondtapet för de va de som va mode just även om jag egentligen aldrig har gillat beige, så vet inte varför de blev de färgerna.
Sen när de inte va mode längre och jag tröttnat så va jag där med färgen igen för färg är en bra grej om man vill förändra nåt snabbt. Så då blev de vita med en mörkgrå fondvägg vilket blev bättre, men fick aldrig till de riktigt där nere, blev aldrig av att vi gick ner och satte oss där förutom när de va riktigt varmt på sommaren el man skulle spela tvspel.
 
(Hemsk stryktur men som tur va var den lätt att rycka bort, för den dela sig lätt så man fick bort de översta lagret, sen satte vi på en renoveringspapp över så slipper man spackla och ha sig!)
 
Så efter denna sommaren fick jag ett ryck, nu ska de göras om så vi kan sitta där nere! Egentligen är de sambons "lek" rum för att han har sin data o tvspel där nere, så han skulle ju få bestämma hur de skulle se ut, men så blir de aldrig då jag har en ganska stark vilja =) mohahah...
Han ville och även jag hade tyckte de va lite cooooolt och haft de som på en herrklubb el irlänsk/Skottlands pub. Sån gammaldags mörk stil. Rutiga tapeter, mörkpanel, jordglob till spritförråd, bruna skinnfotöljer m.n.. Men när man kolla på såna saker så är de svindyrt! Skinnsoffa på blocket i sån stil kosta 13 000 och då va den sliten.. Så nopp, den stilen blev de inte den ggr, kanske nästa ggr de är dags för renovering..
 
Istället blev de som nästan resten av huset består av nämligen, vitt och svart.. Är en bra bas så kan man lägga till färger och mönster så blir de lite roligare och även att de är lätt att byta ut.. Perfekt!
Vissa tycker jag är trökig och borde satsa på mer färg, men de är jag som bor här så jag får vara tråkig då! Så de så!
 
Dum som jag va så tog jag inga direkta förebilder så har bara hittat en bild innan och de är på våran film vägg. Vi tittar ganska mycket på film så hade alla 1300 filmerna uppställda på hyllor vilket jag tröttnat på så nu har jag suttit och sorterat in alla filmer i stora dvd väskor så de ska ta mindre plats..
 
Förebild:
Där man ser alla filmer och spel. Blir ett väldigt rörigt intryck! Ha en likadan hög stapel väggen brevid också.


Efter:
En väldig suddig bild, taget i skymning med mobilkamera.
Men köpte en tvbänk från IKEA med luckor så man kan dölja allt bakom. Perfekt!


Efter:
Ytterligare en mörk bild.
Nya soffan, är en U-soffa med divan på bägge sidorna så vi får var sin så de inte blir slagsmål om de.
Min egenmålade fondvägg. Har hittat en likadan tapet från boråstapeter tror jag de va men då kostar den 599:- rullen och jag behöver 2 rullar till en fondvägg vilket blir 1198:-, men då blev jag lite snål, bättre och köpa en hink med svart färg för 99 och 2 rullar maskeringstejp så fick jag en snar lik vägg för max 200! Som hittat! En till fördel är att denna kan jag måla över, de har jag inte råd med när jag har en dyrare tapet.. Japp, ja ä snål, ja vet!

Valet av färg på kudden och lampan är dock inte mitt val, sambon blev väl lite sur för han inte fick sitt herrklubbsrum så en dag fråga jag: Va vill du ha för färg på kuddarna o de? Så sa han att de spelar ingen roll du bestämmer ju ändå, el nåt sånt.. Så då sa jag, nä men säg en färg.. Så säger han ORANGE?!?! Trodde han skulle välja typ limegrönt el nåt "manligare" så då va de bara att köpa orange och för att matcha upp kuddarna så fick de bli orange lampa och även lite ljus som kommer hamna på de vita soffbordet som vi förhoppningsvid får den 8 november.
Men nu i efterhand så fatta jag varför han tog orange, va väl för att matcha med motorcykeln för han kanske hoppades på att få ställa in den där nere nu under vinterförvaringen =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0