Cafébiträde...

Här lyser inläggen med sin frånvaro som vanligt, men har inte haft ork el lust och de är väl så de bli ibland..
 
Har iallafall haft 1½ vecka full med oro och lite ångest.
Börja med att mitt vuxen dagis är slut nu siste mars så min handledare på AMS= arbetsförmedlingen kalla in mig för ny handlingsplan och berättade att jag måste hitta på en ny sysselsättning för man får inte gå sysslolös när man är i de olika faserna på arbetsförmedlingen. Antingen får man läsa, praktisera el skaffa jobb (precis som man inte försöker skaffa jobb hela tiden då el? Grrrr...) så anmälde mig då till en utbildning i Lidköping och läsa som undersköterska. Fick samtal sen på ons eftermiddag att jag antagligen kommer med omgången som börjar i april.
Sen tidigt tors morgon ringer Hemvården i Skara och vill jag ska komma på intervjuv. En halvtimme efter de ringer min jobbcoach och säger hon fixat praktikplats till mig på Malmgården som vårdbiträde.
Så då blev jag osäker hur ska jag göra nu? Läsa, el ska jag praktisera och ta sommarjobb? Fram och tillbaka höll jag på. Gick iallfall på intervjuv på Hemvården och efter 3 minuter erbjöd hon mig 9 veckors sommarjobb (varför kan de inte gå så smidigt på andra jobb jag sökt??) Blev lite chockad och förvånad och fråga kan jag fundera på de för de va mycket självgående jobb så fick fundera i 4 dagar. Dagen efter jag va på intervjuv ringer de från Café på Klostret i Varnhem och då har AMS rekomenderat mig. Är nämligen så att företag kan kontakta AMS så väljer de ut 5-7 personer som de tycker matchar bäst till de jobbet så slipper företagen annonsera ut och få in 500 ansökningar. Så då valde AMS ut mig och efter de valde Café på Klostret ut mig (hedrad, o ja!!) Så hon erbjöd mig 2 månaders praktik och sen 3 månaders sommarjobb. Så då kom ytterligare ett alternativ och välja mellan. 
Sen igår när jag skulle höra av mig till Hemvården erbjöd hon mig ytterligare ett jobb och va och köra matleveranser till brukare i Skara. Är att man får åka och handla mat åt dem och lämna de och även mat från centralkök som man åker och levererar och värmer. Så ytterligare ett alternativ fick jag...

Nu va de och välja mellan: sätta igång och läsa för att bli något el ska jag jobb i vården för att se om de är nåt jag kan tänka mig inför att läsa till undersköterska el ska jag välja och praktiser och jobba i 5 månader för att slippa ha AMS hängandes på axlarna och få en till erfarenhet i på CV?
 
Så idag va jag iallafall på Cafét igen för att verkligen hör mig för ytterligare om de, och tackade till slut ja till de. Så from 8 april- 8 juni ska jag praktiksera där för att sedan sommarjobba till runt den siste augusti och ev lite i september.
 
Tänkte skolan finns alltid kvar, så kan börja med den efter sommaren om de är så + att man får jobba lite och få några extra kronor i plånboken för rik är man absolut inte när man går arbetslös, senast jag titta på mitt konto hade jag 29 kr kvar på kontot och lönen kommer inte förrän om 1 vecka. YEAH!!
 
Iallfall, nu får ni komma ut och fika på Café på Klostret som ligger precis brevid Varnhems Klosterkyrka (konstigt de där, man bor så nära, men har aldrig varit i närheten av kyrkan innan) där de serveras nybakt bröd och bakverk (supergoda bullar, fick med mig 2 hem till mig och sambon, men tror inte sambon får nån bulle för den kommer vara uppäten tills dess) varje dag och även olika sorters soppor, pizzaslize och pajer!
 

(Lånad bild från google, är lite anti och ta bilder från nätet men ville ändå visa hur mysigt de verkar vara där och fika på sommaråret)
 
Där kommer jag gå runt med förkläde och huckle på hövet i sommar =)
Hon som äger detta har även Café på fågeludden som ligger vid Hornborgasjön och där ska jag få hoppa in och jobba oxå vid några tillfällen. Kul med lite variation!
 

Kommentarer
Postat av: Veronica

:)

2013-03-20 @ 09:14:23
Postat av: elin

Grattis vad kul för dig!! Det passar nog dig toppen.

Svar: Tack! Hoppas på de oxå!
Camilla

2013-03-21 @ 20:17:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0