Stackars Nelson...

Tycker så synd om min "lilla" vovve..
För ett tag sedan börja han halta, sen blev de bättre, men nu har de börjat igen, så idag ringde sambon ner till vetrinärstationen och vi fick en tid 2 timmar senare hos en ortoped.

En norsk gubbe som va väldigt knepig och fatta inte alls va han mena först.. Men de första han sa, han har för möe hull.. Alltså han va för tjock. Tänkte, men ä väl bara nåt kg el så.. men icke då.. han vägde 47,9 och ska helst ner till 38, men under 40 kg är okej.. JÖSSES.. hur ska vi kunna banta ner han 8 kg??
Stackarn...
 
Sen börja han med och sätta på han en munkavel, stackarn. Man såg redan då paniken i ögonen.. Sen bände och vred han stenhårt i honom och kände att i fotlederna fram va lite stela men inget som va farligt, men sen va de en förslitning av höft/knä och i korsbandet som blivit delvis av övervikten och genetiskt för han har B-höfter och att de ev blivit nåt när han sprungit lös..
Så nu blir de antibiotika kur om hans mage klarar av de i 30 dagar, sen byte av foder (vilket är dubbelt så dyrt som vi har idag), bantning och så får vi gå många men korta promenader och så får han inte springa lös för de kan göra de värre..
 
Tyckte så synd om honom när vi va hos veterinären, han stod med huvudet i mitt knä och bara blega på mig när han veterinären höll på, fick skuldkänslor för att de va jag som tog dit han, men vet ändå att de är för hans bästa! Tur att inte sambon va med, för tror han smällt till veterinären så som höll på. Jag är ofta ganska hispig, men som tur va höll jag mig lugn för Nelson skull.. Inte lätt med djur när de blir sjuka, för man får aldrig veta vart de har ont el hur ont de har..
 
Va där inne kanske 20-25 minuter och de tog nästan 1600 för de besöket.. Kanske borde ändra inriktning i mitt arbetsliv och bli veterinär för oj oj oj vilken timpeng de har!
 

Min lilla plutt..
Dags och ta tag i hela fam. Thorstensson diet. Inte bara Nelson som behöver dra ner, utan även Sixten som kallas limpan av min kompis för han är lika lång som bred med hängmage men även jag. Sen jag börja på fiket för snart 2 mån sen har jag gått upp flera kg i vikt. Jäkla bullar och kakor och oregelbundna tider med maten, men även att jag inte hinner träna lika möe..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0