Har inte tiiiiid...

Som rubriken säger så har jag inte tid för min lilla blogg, dagarna bara rullar på i snabbt tempo!
Praktiserar 4-5 dagar i veckan, sen är de promenader med Nelson, städa, tvätt, träna, handla, klippa gräs m.m. Men är ju så alla andra har de, men är att jag inte van vid de än utan van att ha hela dagarna på mig att göra alla saker. Men de tar sig med de också.. 
 
Är i alla fall för tillfället lite glad. På lördag gör jag sista dagen på praktiken, sen börjar jag nystartsjobb ute på cafét som jag trodde skulle vara till siste augusti, men när vi skrev papprena häromdan berätta L att jag får tom siste oktober.. Yeah!! Så gött att veta att man har jobb ett tag framöver så man slipper alla söka jobbkurser och grejor.. Super glad blev jag! Känns då att jag gör nåt bra där ute och att de verkar nöjda med mig! Får hoppas jag hittar ett jobb efteråt i 1½ månad för då får jag en ny stämplingsperiod och slipper då ha arbetsförmedlingen i hackorna på mig. Håll tummarna!
Har iallafall kommit till ett bra ställe med bra arbetskamrater och att jag får göra ett av mina intressen, nämligen baka! Får baka några dagar i veckan blandat med att göra mackor, servera soppor och stå i kassan. Perfekt blandning!
 
Bakar lite utav de sakerna som de brukar servera där ute, men får även ta med egna recept som jag får testa. Vissa saker blir en flopp, men vissa blir kanon! De som gått bäst är bla hallontosca och kokostosca som jag kommer blogga om framöver.. Supergoda men också livsfarliga! Maaaaassa socker =)
 
De berömda vanlijbullarna på cafét...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0