Gott Nytt År!

Gott Nytt År på er mina läsare!
Hoppas ni hade en bra afton för de hade vi!
 
Åkte först till Götene kl 16 och tittade på fyverkerierna. Nelson fick stanna hemma då, tyckte inte han behövde vara med när de sköt som mest. Men efter de va slut så åkte vi hem och hämta han och sen snabbt iväg till våra goda vänner där vi spenderade våran afton..
 
Vi alla hjälptes åt med maten, men jag och H stod för förrätten, men den hade hon förberett de mesta på, så jag stod bara och titta på. Bra arbetsfördelning där =)
Sen gjorde grabbarna huvudrätten, och efterrätten hade jag förberett de mesta hemma innan.
Maten va supergod! Riktig brakmiddag!
 
Menyn för kvällen va:
Förrätt:
Heta räkor (tigerräkor stekta i massa vitlök, chili, ingefära och olja) med baugette till..
Huvudrätt:
Helstekt hjortstek i lergryta, hasselback, supersmarrig sås och sallad..
Efterrätt:
Mjölkchokladpannacotta med daimcrunch och vispad grädde..
 
Blev även välkomstdrink, vin och andra goda och mindre goda drinkar till de =)
 
Efter kortspel och skjutit raketer m.m blev klockan halv 2, så då satt vi alla och gäspa ikapp så vi gick och la oss. Snälla som de är fick vi sova över, vilket va jätteskönt att slippa åka bilen hem inatt..
En riktigt lyckad kväll! Tack H och J!
 
En Nelson som slappna av lite imellanåt, börjar gå bättre och bättre med att ha med honom dit, vilket är skönt!
 
-----------------------------------------------------
 
Idag vakna vi upp efter att fått en liten sovmorgon. Blev frukost och lite annat pyssel innan jag och H och Nelson tog en promenad på nästan 1½ timme. Super skönt och komma ut, va skönt väder, fast lite kallt där inte solen kom fram. Skönt att isen försvunnit på gatorna, lättare och gå, men vi kom in på en spårslinga som va jättejobbig att gå i. Halka mest runt, även Nelson halka runt på sina 4 ben =)
 
Nu ligger Nelson och stensover på golvet medan jag, sambon och Sixten ligger och gottar oss i soffan med godis och film =)
Senare kommer de nog bli skräpmat, de hör ju till på Nyårsdagen och äta. Passa på oxå, imorgon börjar nyårslöftet IGEN.. Måste bli av med sockerberoendet och äta mer regelbundet! Även försöka komma ihåg och ta min medicin som jag nästan glömmer varje dag. Är Kalcium, b12 och vitaminer som jag måste äta livet ut efter min GB operation...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0