Rullar på...

Ja, veckorna rullar verkligen på. Hinner inte med nåt känns de som när jag praktiserar. Praktiserar för de mesta 9-18 el 10-18 så känns som hela dagen går och man hinner inte med så mycket varken innan el efter. Går hemifrån ca 1 timme innan jag börjar för jag måste gå ut med Nelson och sen skjuta han till sambons jobb och sen ta mig till jobbet. Sen när jag slutar så åker jag ibland direkt till träningen och då är jag inte hemma förrän kvart i 8 och om jag inte tränar då ska de handlas, gå ut med Nelson och laga matlåda sen dags och sova typ. Men men, är ju så de är i arbetslivet men hade hellre haft en 7-16 jobb så man fick lite mer kväll och hinna träffa folk el göra saker.
Så saker blir lidande och då är de först och främst städningen. Prylar och disk högt och lågt, damiga bänkar och damtussar på golven osv.. Men de har jag tagit hand idag för idag har jag vart ledig...
 
Helgen har jag oxå vart ledig och de har vart en riktigt bra helg! Behövde inte tjata på sambon nåt om att jag ville göra saker och inte sitta framför tv hela helgen utan den har rullat på.
Lördagen hade vi tänkt och tvättat altanen men en kompis sa i tors el fredags att de skulle bli regn på lördagen (vilket de inte blev sen), så vi ändrade planerna och åkte till Skövde istället bland allt annat folk. Va stora shoppinghelgen där så de va mycket erbjudande och jippon i butikerna. Hitta lite smått och gott. Hitta bla kruka och lykta och ha på altanen, skor till sambon, olja o penslar o algmedel till altanen, torkarblad till volvon vilket va behövligt för de gick knappt och se ut av alla ränder de gamla gav med sig, mat och då va de bla 10 fläskfiler så nu klarar vi nog oss nån/några månader på de =) Va nämligen kampanj, 29,90 för fryst fläskfile och de som känner oss vet att vi ofta äter de så passa oss perfekt! ca 17:-/st blir de och de räcker till 4 portioner. Är ju billigare än kotletter, köttfärs och även korv.. Så där gjorde vi ett kap =)
Sen när vi va på väg hem fick vi mess av våra vänner att de ville ha fika, så blev en snabbfika för de va tvugna och åka iväg ganska snabbt igen. (pinsamt dock och visa upp vårat ostädade hem, men tror inte de bryr sig så mycket som tur va)
Efter de åkt, åkte jag iväg till Coop för att panta flaskor och handla lite saker och när jag ändå va ute så blev de en liten sväng till min kära mor och far för att hämta högtryckstvätten. Blev inte så långvarigt besök för vi skulle strax därpå åka iväg på bio. IronMan 3, inte riktigt min typ av film, men va gör man inte för sin sambo? Va lite för spejsad film med möe sci el va man nu säger för min smak, men ändå helt ok. Va i 3D vilket va första ggr för mig, va lite häftig upplevelse men glasögonen va inte allt för sköna.
 
Söndagen ville kompisen ha med mig och Nelson på tipspromenad i Kvänum, så vi åkte dit och gjorde henne sällskap. Gick bättre än väntat, för sist vi va där drog han massa och va supernervös och jag hade kaos med min tipsbricka, men denna ggr gick han så snällt vid sidan av oss. Skönt. Efter vi gått rundan på några km så fanns de en liten planterad sjö el va man nu ska säga. Blev lite nyfiken hur Nelson reagera på de då han inte vart i närheten av sjön förutom från båten förra sommaren. Först va han lite skeptiskt med efter att vi kastat ut kottar i sjön för han skulle hämta så gick de bra, men jag höll i kopplet för jag ville han inte skulle gå ut för långt. Tar ju sån tid för han och torka och jag hade ingen handduk med mig och inte så kul och ha en pissesur hund i bilen hem.
 
 
Eftersom jag åkte iväg så passa sambon på att åka till sin pappa och hjälpa han med sin bil, vattenpump el bränslepump som gått sönder som han behövde hjälp med att byta.
Sen när jag och Nelson precis kommit hem ringde sambon och sa att de är några från Mariestad som vill köpa våran gamla sängstomme och hon kommer om 30 minuter. Panik! För vi hade inte tömt sängborden el nåt + vårat kaos hem behövde plockas iordning på. Så där blev de fart på oss och fick undan de värsta och hade tom lite tid till godo =)
Fick sålt den med en gång till de priset jag ville ha så va kanon!
När vi ändå hade upp farten så börja vi tvätta altan. Tråkigt arbete men vilken skilland de blev med högtryckstvättning och algmedel. Nästa som nytt på vissa ställen.. Så idag har jag oljat altanen, men vilket va lite onördigt för de har både regnat och haglat efteråt. Så får bli en till gång med penseln.
Passade även på att ta plattorna på framsidan oxå med högtrycken, vilket blev som nya de med, bara få bort lite mossa mellan plattorna sen lägga i nytt grus mellan dem. När vi ändå va ute så fick Nelson självklart vara med ett tag. Superduktig som låg utan koppel på framsidan ett tag som en klubbad säl med tassarna rakt ut..
 
 
Efter tvättningen va de bara och snygga till sig för då va de dags att åka till mina föräldrar på ett litet minifirande av syster som fyllde år i onsdags och lite för mig för jag fyller år imorgon.
Invigde min hemmasydda klänning som jag och svärmor kämpa med för några helger sedan. Är rätt nöjd att jag kunde sy så med hjälp av henne.
 
 
Fick bla lampa till altan, kavel, springform (redan invigd till ett nytt kladdkake recept, kommer på bloggen imorgon), muffinsreceptbok och presentkort i present av mamma och pappa och syster med pojkvän.
En helt okej kväll. Vi träffas inte lika ofta längre så de är alltid lika kul när vi gör de + att få äta mammas mat. Finns väl inget bättre än mammas mat? Va de än är så är mammas mat alltid BÄST! Försöker härma men får aldrig till de som hennes, konstigt de där!
 
De va min/våran helg de. Även om de är skönt och sitta i soffan ibland gillar jag ännu mer att göra saker vilket denna helgen har erbjudit!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0