Göteborg och praktik...

Nu är helgen över som spenderades i Göteborg med några kompisar. Va nämligen dags för öl och whisky mässa på Svenska mässan, så vi passade även på att bo 2 nätter på Gothia Tower. Ett helt okej hotell, dock fick vi utsikt över Svenska mässans tak vilket inte va de roligaste. Men med våran otur i livet kunde vi ju gissa de redan innan att vi skulle få de. Men men. Hotellfrukosten va kanon, gick och plocka saker överallt. Synd man inte orkar äta så mycket bara.
På fre kvällen va vi på toppen på hotellet och käka räkmacka för 255!!! Fy fan, rena rånet för så märkvärdig va den inte. Men är man på semester så är man. Lördagen spenderades på Svenska mässan. Inte min grej alls då jag varken dricker öl, whisky el vodka. Men va gör man inte för sin sambo? Men om han ska dit nästa år går jag inte med in, då ska jag gå själv på stan istället. Mer min grej!
Kvällen va vi och käka på Jensens Böfhaus. En helt ok resturang med möe kött :) mummms..

Nu är vi tillbaka i till verkligheten igen och min praktik fortsätter. Ska vara här ca 32 Tim i veckan. Är en ok arbetsplats med bra folk. Dock här de vart lite slött med folk de dagarna jag har jobbat så man har inte gjort så mycket. Men de verkar nöjda med mig för jag får vara själv i fiket någon timme här på Naturum vid Hornborga sjön efter bara 4 dagar.. (fast jag får väl egentligen inte de då jag bara är praktikant och inte ska ta nån annans jobb? Men va rätt skönt och gå och jobba där lite själv oxå). Där finns de möe konstigt fågelfolk som springer ut när de beställer sitt fika bröd för de ser tex en tofsvipa el sädesäla. Sen står de och pekar att jag ska se fågeln men finns ju massa fåglar så vet inte vilken fågel de menar. Får nog ta och läs på om de vanligaste fåglarna om jag ska fortsätta vara här ute.

 
Lite tråkigt väder idag. Hoppas våren kommer snart så de blir lite grönare..


Till helgen är de cafét i Varnhem som gäller då de tror de ska bli massa folk. Får se hur de går till då, ska bli kul dock lite nervöst när jag inte vet hur de går till. Men de löser nog sig de med!

Ni får komma dit och fika i sommar när man kan sitta ute. Då ska ni köpa vaniljbullarna, gudomligt goda!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0