SUR, ARG, IRRITERAD!!

Är som rubriken lyder, nämligen SUR, ARG och IRRITERAD!! Och de är på svenska regeringen el facket el vem de nu är som bestämmer! BLÄÄÄÄ på er!
 
Min chef på Kappahl ringde igår nämligen och berättade att jag inte får jobba där mer, pga dumma regler som regeringen/facket bestämt.
Finns en lag/regel el va de nu är som de kommit på att man får jobba extra en viss tid, och när man har jobbat så länge så har man typ rätt till en fast tjänst. Och nu har jag snart jobbat såpass länge att jag kommer till den gränsen att de måste anställa mig, men de kan de inte eftersom de ä så oregelbunden tid som de behövs extra timmar där, så de går inte och sätta en fast tjänst för de. Och om de måste anställa mig pga den regel så blir de på 3 timmar i veckan som är den minsta tiden de kan ge. Men 3 timmar funkar inte och jobba. Ska jag sätta mig i bilen för 3 timmar de äter upp sig i bensin och får inte ut några pengar efter skatt. Sen får man inte stämpla upp de resterande timmarna mer än 75 dagar. Så efter de är slut, ska jag klara mig på 3 timmar/veckan i lön då? Nä, då får jag säga upp mig, va händer då? Jo då är de 45 dagars karens så får inga pengar på 2 månader. Sen gör de då en ny prövning på vad jag ska stämpla upp på. Och då är de på mina 3 timmar/veckan. Och då är de först 80% på de för att sedan sjunka till 70 resp 65% och så skatt på de. Javisst! Lycka till med de!
 
Blev krångligt skrivit, jag vet, men skriver precis som jag tänker och jag tänker lite konstigt!
 
De jag vill ha ut av de, varför har de regeln att de måste anställa mig efter en viss tid? Jo, för att inte företagen ska utnyttja folk? OCH? Vill jag blir "utnyttjad" av att jobba lite då och då och så sommar jobba, låt mig göra de!! De som inte vill de, skit i de då? Va är problemet?
Nä, nu får jag istället gå hemma helt arbetslös och inte komma ut och jobba på de enda jobbet jag har. Blir även av med min chans och kanske få ett vikariat längre fram, för jag får inte jobba inom samma företag på 5 år om de inte är en fast tjänst. Grattis ni som bestämmer där uppe, ni sabba just en chans och få ett jobb! Ni borde ju vara glada att folk får jobba lite, eran statistik över arbetslösa sjunker ju, ni slipper ta pengar från staten för att betala ut akassa, slipper sjukskrivningar för folk blir deprimerade av att gå hemma m.m m.m m.m.. Men icke då! Låt folk sitta hemma istället, el som de gör med vissa, skicka iväg dem på att lära sig och skriva ett CV som man kan skicka ut till företag i 3!!! månader.. Hallå el, tar väl högst 3 timmar och skriva sånt. PUCKON!!
 
Japp, jag är som sagt lite arg! Förlåt för ett tråkigt inlägg, men behövde skriva av mig lite..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0