Vuxendagis...

Idag har jag börjat på vuxendagiset.. FY FAN!! Vill inte! Ångest! Vill lägga mig ner och bara gråta! Fattar inte varför sånt här finns. Helt meningslöst!
 
Börjar 8,30 varje dag med en föreläsning till kl 11. Sen ska man söka jobb och skriva CV mellan 11-17 minus lite lunchrast. Så då ska man blega datan och skriva om sitt CV varje dag för att ha nåt och göra den tiden? Precis de jag kan göra hemma, för man får ju ingen mer hjälp där inte. Och egentligen, va behöver man hjälp med? Har man skrivit ett bra CV så är de ju bara och skicka de till alla ställena?!? Sen ska man träffa en jobbcoach 1 timme varannan vecka som ska hjälpa till.. WOW..
Känns så jävla B, helt totalt meninglöst.. Och de betalar vi skattepengar till för att de ska gå några jobbcoacher där och lulla runt och en massa datorer i en lokal..
Föreläsningar kan jag gå på och ja kan blega lite i datan.. men inte SÅÅÅ länge.. Bättre de vart tex 2 dagar i veckan el nåt..
GRRRRRR säger jag bara..
 
Så, nu har jag fått avreagera mig lite och hoppas nån kan hålla med mig om detta?!
 
Fick iallafall sluta tidigare idag för jag kunde inte söka några jobb för att jag inte hade med mig mitt CV och sånt. Inget de sa om så fick sluta kl 12.. SKÖNT!! Så en kompis som jag träffar kanske 1 ggr per år va hemma i Skara så träffa henne en snabbis, sen laga mat för nu måste jag ha med matlådor, sen tog jag och Nelson en långpromenix fast hade på mig alldeles för lite kläder kände jag. Snart dags för vinterjacka men försöker dra ut på de så länge som möjligt. Och nu sitter jag och väntar in tiden för att få cykla iväg och träna.. Nu när jag kommer vara borta som jag är, spec om jag måste åka buss så kommer jag hem kvart i 6 så gäller de att ta tillvara på lilla tiden.. Tycker synd om Nelson som kommer få vara själv oftare nu, men är väl så alla andra har de som jobbar heltid, är bara att vi har vart lite bortskämda. Tur han får vara med P på jobbet vissa dagar.. Om nån vill vara hundvakt till en stor, hårig (som fäller liiiiiiiiiiiiiiiite), glad björn som bara dreglar liiiiiite, så är de bara och hojta till =)
 

Kommentarer
Postat av: Grannarna

Hej Camilla! Du vet väl att vi alltid GÄRNA tar med Nelson på promenader. Det är bara roligt. Så hör av dig när du vill. - Kramar från oss på andra sidan väggen

Svar: Tack så mycket, vi tänkte faktiskt fråga er om ni ev vill ta honom på en promenad på en lunch en dag om 2 veckor. Pirre ska ev iväg då, men inget bestämt än, så hör av mig igen om de =)
Camilla

2012-10-10 @ 16:51:49
URL: http://barfals.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0