Helgen över...

Då va denna helgen över oxå, gått med rykande fart oxå..
 
Fredagar är jag ledig från mitt vuxendagis, egentligen ska man söka jobb då oxå, men finns inte så många jobb att söka så man kan sysselsätta sig 40 tim i veckan med det, så dagen spenderades med att först baka kladdkaka. Testa ett nytt recept som blev jättegod men den blev bara 1 cm hög om ens så hög, så de va lite tråkigt.
Efter de va de dags för ett danspass på friskis och sen fort hem för då kom en kompis med sina 2 döttrar på besök, va därför jag baka kladdkakan. De åt den så de gilla nog den med trots den va platt =)
På kvällen bar de av till P´s jobbarkompi med familj för lite fredagsmys med film, prat och dippning av grönsaker och chips, va gött sånt är egentligen, spec dippa morot, paprika, blomkål och gurka.. borde man göra oftare!
 
Lördagen va tidig uppgång för då åkte jag och kompisen till Göteborg för ett shoppingäventyr =) Va iskallt när jag åkte på morgonen, -4 grader.. BRRRR.. tur att sambon vart så duktig tidigare i veckan och bytt till vinterdäck, fast de va inte halt el så, men ändå skönt och känna sig säker med däcken.
Åkte innan 8 hemifrån och va inte hemma förrän nästan 8 så vart en lång dag. Va inne i stan och strosade och shoppade lite kläder och prylar och sen en avslutning på Ikea för att köpa de obligatoriska värmeljusen..
 
Söndagen vakna man tidigt fast klockan va ju sent egentligen pga tidsomställningen. Sen bar de av till Skövde då vi skulle skjutsa svärmor till resecentrum för hon skulle med tåget till Stockholm för att sedan åka på Ålandskryssning. Gick och strosade lite affärer efteråt innan de bar hemmåt för att snoffsa till sig för att sedan åka till Vara konserthus och kolla på Johan Glans. Va en jätterolig "föreställning" el va man nu kallar de. Han drog många roliga skämt så man satt och skratta nästan hela tiden.. Så den va absolut värt och gå på..
 
Så min helg har varit en kanon helg! Och nästa kommer kommer nog bli precis lika bra för då bär de av till Stockholm! Vet inte riktigt va vi ska göra än, utan blir nog mer ta de som de kommer. Har inte vart i Stockholm på över 15 år så jag har ingen riktig koll på va som är värt och göra där uppe. Men blir nog lite strosing i gamlastaden, Skansen och lite shopping iallafall.. El nån som har förslag på va man kan göra där uppe?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0