En tid sen..

Loggade in här på bloggen och såg att de va över 1½ vecka sidan jag skrev nåt.. Inte bra av mig, men har varken haft tid, lust el ork. Mycket som händer i livet just nu, både bra saker och jobbiga saker. Men försöker hänga i så gått de går, fast vissa morgonar vill jag inte gå upp utan bara ligga i sängen hela dagen. Men som sagt va, är bara och försöka hänga i och se framåt.. Går inte och deppa ner sig heller, de hjälper inte..
 
Går på mitt vuxen dagis 4 dagar i veckan, som jag inte fattar varför jag går. Går med folk som inte har alla hästar i stallet, har inte jag heller alla dagar, men de är inte riktigt så illa för mig som med dem. Vissa av dem vet inte hur man startar en data, vart knapparna på tagenbordet sitter el hur man skickar ett mail. De kan jag förstå att de kommer hit för att få hjälp, men jag kan redan sånt, va gör jag här?
Trodde även att man skulle få träffa sin jobbcoach oftare och få mer hjälp, men henne träffar jag knappt. Men är väl på gott och ont de där med, eftersom man inte behöver träffa dem så ofta så kan man få sluta lite tidigare ibland och de är väldigt uppskattat =) Även lilla Nelson blir så glad när jag kommer hem. Tur man har en hund som möter en i dörren och blir glad när man kommer hem. Känner mig väldigt uppskattad då.. Sambon blir väl ibland ganska glad när jag kommer hem med, men inte på samma sätt som en Nelson =)
 
Iallfall när jag kommer hem från vuxendagiset känner jag att jag inte bara kan sätta mig ner i soffan för då blir jag sittandes där hela kvällen sen, så försöker baka lite. Även när jag bakar tänker jag inte på samma sätt på alla saker utan man blir mer avkopplad förutom då när man råkar bränna nån kaka el kakan inte höjer sig i ugnen.
Passar bra att baka nu oxå för jag gick Korpens tipspromenad för 2-3 veckor sen el när de nu va och fick 11 rätt av 12 så jag vann!! WOW! Den gången va de lantägg som sponsrade och vann då runt 40 st ägg =) Sen några dagar innan hade ja köpt 12 pack el nåt, så har haft hela våran lilla kyl full med ägg! Perfekt till att baka..
Har bakat kladdmuffins, kladdmuffins med chokladtryffelliknande på, drömtårtor, kokostoscakaka, rulltårtor, sockerkakor och 2 olika sorters bullar och mycket mer som jag redan glömt av.. Minnet är inte alltid på topp! Alla dessa saker är nåt som jag brukar baka så de ligger redan uppe här på bloggen så känns ingen mening att jag lägger upp de igen.. Goda va de iallafall, har provsmakat alla saker och lite där till =) Måste ju ha nåt och göra på vuxendagiset så då fikar jag =)
 
Inget roligt inlägg idag heller, men allt rullar på på nåt sätt. Försöker träna 4 dagar i veckan så jag kan fortsätta fika =), träffa lite kompisar, går på många hundpromenader för P har haft ganska mycket för sig de sista så blivit att jag får ta de, vart i Skövde och Lidköping och shoppat lite och så..
Men har därimot lite roliga saker och se fram imot inom kort tid bla till Göteborg, till Vara Konserthus och kolla på Johan Glans, Weekend i Stockholm, på Nobelmiddag hos/med goda vänner och få 3 rätters, Ladies Night och mycket mer.. Är bra och ha lite och se fram imot som piggar upp vardagen lite..
 
Eftersom inlägget i sig va så tråkigt idag så får jag väl bjuda på en Nelson bild, är typ de enda jag tar kort på..
 
Jag och Nelson ligger och myser i soffan =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0