Dagsnäs slott...

Igår åkte jag, mamma och syster på en liten utflykt till Dagsnäs slott där de va julmässa.. Jösses va folk de va där! Så mycket folk så de knappt gick och gå/röra sig där inne, men fanns mycket fina hantverk där inne, men är ganska dyrt. Men blir ju så när de ä hemmagjort.. Blev inte så möe shoppat för våran del. Bara lite knäckebröd och marsipan till mamma.
Hitta fina kransar och grupper och ha ute, men där blev jag lite snål så imorgon ska jag ut i skogen och leta efter lite gran/tall/enris och försöka på mig och göra en sån själv =)
 
Dagsnäs slott. Vore inte alls fel att bo på ett liknande slott, men tar nog hellre ett slott på Kinnekulle om man får välja =)
 
Efter Dagsnäs åkte vi vidare mot Falbygdens ost där jag köpte flödeost som jag har i ett kasslerrecept. Även lite lemoncurd och flädercider fick följ med hem därifrån.
Lite mysigt och gå där inne bland all julskyltning, dock luktar de inte alltid så gott av all konstig ost..

Efter de åkte vi vidare till Björnol för mamma skulle ha en plastmatta. Hitta en jättefin till bra pris. Har kollat på märket Pappelina tidigare men de är 3 ggr så dyrare än va de va där, så de va ett riktigt kap där! 
Hitta flera stycken som jag skulle vilja ha i köket, men tror inte de funkar med en hund som springer runt där hela tiden..
 
Vi hade en bra och mysig dag så efter de blev de slappning i soffan resten av kvällen..
 
--------------------------------------------------------------
 
Idag har vi vart i Skövde en sväng. P skulle ha reservdelar till hans mammas bil som han ska laga. Bromslangar och va de nu mer va. Så han ska ev meka bil imorgon medans jag är ute i skogen och letar ris..
Blev även sväng på Rusta för att köpa nya ljusslingor. Tänkte sätta en slinga i fram i en enbuske jag va och köpte på blomsterlandet och så en slinga på balkongräcket. Snart 1:a advent så då är de dags för sånt =)
 
Efter de blev de en tripp till Citygross för att köpa märgben till Nelson så nu ligger han och tuggar för fullt på de.. Bra de då blir han lite trött sen så vi kan titta på film med gott samvete =) Ska även testa nytt fläskfile recept ikväll, ska bli spännande och se hur de smakar..
 
Trevlig Helg!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0