30 april och 1 maj...

Happ, då va denna långhelgen och min födelsedag förbi. Sambon har vart ledig 4 dagar i rad och de har gått alldeles för fort tyvärr men är väl för vi har haft att göra hela tiden.

Min födelsedag igår va helt ok.
Först åkte vi ut till Spiken och kikade men bodarna öppna inte förrän idag så va inte så mycket och titta på just där. Men va 3 st som la i sina båtar så vi blev sittandes där istället och åt glass. Hade även med oss Nelson som blev överlycklig när matte inte orkade hela sin glass och fick smaka. Bortskämd, ja =)


Blåste ganska mycket längst ut på spiken "bryggan"


Väntan på glassen...



Efter Spiken åkte vi till våra kompisar i Lisch på en snabbfika innan de va dags att åka hem och laga maten inför kvällens kalas. Då vi inte har så stor plats här hemma (saknar verkligen ett rum till för att ha ett matsalsbord i) så vi va hemma hos mamma o pappa och firade men vi hade förberet all mat och sånt innan så va bara och stoppa in i ugnen när vi kom dit. Kassler i vitlökssås, hasselback, vitlöksbröd och sallad stod på kvällens meny som jag tror verkade gå hem för de blev knappt nån mat över. Och till kaffet min egengjorda tårta som oxå blev helt ok. Kvällen va kanon och blev mycket skratt, även tårar av allt skratt oxå =)
Fick lite paket av familjen och de va mycket köks/baksaker som jag önskat mig och de går alltid hem. Kökssaker kan man inte få för möe av =) Även presentkort på kläder som är välbehövligt!
Sen kom en kompis till mig med en jättefin blombukett som doftar jättegott och en jättefin chokladask. Fick även paket av en annan kompis som va örhängen som jag dreglat efter länge och MASSA roliga baksaker. Så är supernöjd med mina paket =)

-----------------------------------------------------------------------

Idag åkte vi och våra kära kompisar till Kinnekulle en sväng. Vi va nämligen ute efter ramslök som vi hittade massa av, så nu är midsommar och jul sillen räddad! Sen hade vi med fika men jag min klant hade glömt Nelsons koppel hemma på nyckelskåpet så vi fick åka till en avsides plats så han fick springa lös medan vi fika. Om vi hade åkt där folk är så hade folk hoppat in i sina bilar och inte vågat sig ut när Nelson far som en dåre och tigger mat. Men va super skönt och sitta/ligga där för solen värmde jättemycket och blåste knappt nåt.



Nelson blev rätt varm efter ett tag i solen och klantiga som vi va ytterligare en gång så glömde vi vatten till Nelson så han fick dricka passionsoda istället, men tror inte han va så missnöjd över de =) Sen hitta han en skuggplats som han la sig en liten stund iallafall tills han kom tillbaka och ville busa/slicka H i ansiktet.. hihihihi...



Sen åkte vi tillbaka till Lisch och släppte av J o H där Nelson fick hoppa lite studsmatta. Först hoppa bara H, och nedanför stod Nelson och gnällde/ylde/skällde och ville upp på mattan och upp fick han komma och tyckte nog de va lite kul att hoppa studsmatta =)



När vi kom hem så har vi tvättat och skrubbat altanen så nu ska de oljas innan sommarmöblerna kommer på plats. Så göttit väder, men såg förut att de ska bli 4 grader och regn till helgen =(
Sen har vi grillat (mummmms). Köpte en ny påse med marinad från SantaMaria med chipottle krydda. Jättegott! Testa den om ni gillar lite starkare mat =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0