Rastlös...

Vet inte va de är med mig men känner mig rastlös och vill göra saker, men ändå har de hänt massa de senaste dagarna..

Har fått lite timmar på jobbet + fått mina tider för sommarjobbet. Sambon och jag är inte lediga så många dagar ihop, men på sätt och vis är de bra, för att vara lediga ihop är inte våran starka sida i för många dagar. För jag vill göra så möe mer än han. Han som vill sitta mestadels i soffan och bara vara. Medan jag vill de ska hända saker imellanåt. På de ä vi verkligen helt omaka på.. Tyvärr..

Måndag- Fick jobba nästan hela dagen och de va verkligen fullt upp för de börja nya kampanjer så de va massa saker och göra om, vilket inte va de lättaste när man inte vart där på 4 månader och vet inte vart kläderna hänger, men de fick gå..

Tisdag- Fick lite rabarber av mamma så bakade rabarbermuffins på morgonen. Mummma! Sen sms en kompis om jag ville dit och fika så där va jag en stund. Sen stråla solen så satt ute och gotta mig =) På kvällen kom P´s mamma och syster över på en fika och även lämna kryddor från kryddpartyt. Även Nelson höll oss sällskap i soffgruppen på altanen =)



För övrigt är soffgruppen ett bra köp. Så jäkla gött och sitta i den på kvällarna!

Onsdag- Rensa bort massa maskroser på våran lilla plätt på framsidan. Är kanske 5x5 meter och fick en jättestor påse med dem. Ush, gillar dem inte. såg förut att de har ploppat ut nya så får nog gå ut imorgon igen och ta några mer så man slipper de fula gula blommorna. Resten av dagen gick åt att tvätta och plocka som vanligt men även en liten stund i solen. Nelson har äntligen fattat att han ska hålla sig inomhus när de är 25-27 grader ute. För innan satte han sig i solen och bara flämtade. Han har även fattat att de finns en skugga med så ett tag höll han mig sällskap på våran lilla gräsmatta.. Önskar igen att vi hade en större trädgård! Är ett hus till salu i våra trakter som jag är lite sugen på, men känns inte rätt tid när jag är arbetslös och köpa hus för boendekostnaden kommer ju öka till de dubbla.. Är jättekluven men tänk va kul att börja renovera på nytt igen =)







Torsdag- Syrrans sambo va bortrest och de hade ingen som kunde ut och gå med hans hund så va och gick en snabbrunda med han, direkt efteråt så bar de iväg till jobbet där jag fick stå på lagret och packa upp nya varor. Är rätt gött att stå där uppe i sina egna tankar och kolla igenom alla nya kläder =)

Fredag- Va och stor handla på coop, finns de inget trökigare än och handla el? Tyckte inte jag fick möe i mina påsar och ändå blev de dyrt. Ush..
Sen va syrran ledig så vi åkte upp till stan och tog oss en glass för att svalka oss vid krönikebrunnen och när man ändå är på stan som jag aldrig är annars eftersom de inte finns några affärer kvar så passa jag på att köpa med mig gustavssons chokladboll. MUMMMS så goda de är. Är en riktig favorit!!
Sen hem och städa och börja laga mat för på kvällen kom 2 st par med deras barn på en grillkväll! Blev potatisgratäng som är min standard grej och bjuda på =) + att de antagligen kommer bli sista ggr på ett tag eftersom färskpotatisen är på ingång. Tycker de är så lätt och göra  de oxå+ den klarar sig själv i ugnen i 1½ timme. Perfa! Men så hade jag skalat för möe potatis så fick bli lite klyftpotatis oxå. Tänkte till barna om de inte gilla min potatisgratäng. Blev även grillad fläskfile, 2 sortersbeasås, grillad majs och sallad. En av mina absoluta favorätter =)
Till efterrätt blev de årets första rabarberpaj med vaniljvisp.. De hör till sommaren att äta de!!
 
Lördag- Åkte och jobbade och fy bubblan va folk de va! Trodde inte de skulle komma en kotte för de va klassfotboll överallt och de va superduper fint väder. Men folk hade panik att de inte hade sommarkläder så jösses vilken försäljning. Kul men ändå lite panik att man inte hann med de man skulle göra. Men men..
Sen hem och skjutsa iväg P till en fest i Jung av alla ställen på jorden. Världens ände el vadå? Ush, jag är verkligen inge landet människa!
Sen hem och gå ut med Nelson för att sen va jag bjuden till snälla Å på grillkväll kombinerat med Eurovision kväll. Även K kom och vi hade en kanonkväll! Jättegod grillad mat och några bra låtar på tv och trevligt sällskap.
Sen iväg och hämta en full sambo. Sen när jag hade gått och lagt mig och legat en stund och undra jag vart han tog vägen för han va på mellanvåningen, då hade han somnat på dass, så han va lite på luret om man säger så =)

Söndag- Jobbilijobb igen och samma som lördagen va de MASSA folk så dagen bara gick swisch förbi. På kvällen va jag rätt trött och sleten efter jobbet. Kan säga att jag absolut inte är van och jobba för jag blev jättetrött både i kropp och själ.. Men skönt att få komma hemifrån lite och se/träffa folk och även tjäna pengar för pengar har jag absolut inga kvar denna månaden. Alla försvann till räkningar. Har hittat kläder på jobbet, spec en klänning men har inte råd. Visst är de tråkigt att de ska vara så vissa månader? Är nere på att stämpla 65% vilket inte ger så möe pengar, så önskar mig mer än gärna ett jobb!!

Detta va min vecka =) Alltså har jag gjort saker men ändå känner jag mig rastlös.. Konstigt!!


Kommentarer
Postat av: Grannarna

Vilken JÄTTETREVLIG och ROLIG sammanfattning av din vecka! Härligt skriven!

2012-05-29 @ 19:24:03
URL: http://barfals.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0