Fredagskväll...

Då va de fredag igen, veckan har gått med rasande fart..
Ikväll skulle jag åkt till Lidköping på tapas kväll med Kappahl gänget men va flera som va sjuka, så vi fick skjuta fram de längre framåt. Jag som va laddad att gå ut och äta med gänget. Köpt nytt linne som jag för en gång skull tog fram stryckjärnet och strök. Ja som aldrig strycker mina kläder annars. Men tji fick jag för de.. Hoppas den kvällen blir av snart igen..

Så va gör man då på en fredagskväll, jo bakar budapestrulle =) Är min absoluta favokaka/tårta/bakelse.. Med möe mandariner i.. MUMMMMS... Ska till svärmor imorgon en sväng på dagen så ska fjäska lite med henne och ta med en bite till henne och till P´s syster för de ska hjälpa oss med Nelson när vi är borta i Egypten. Även mina föräldrar och våra grannar ska hjälpa oss. Är så glad och tacksam att de stället upp! Så får fjäska med dem oxå med nån bakverk i veckan ;)


P´s lillasyra tål inte citrusfrukter så hon får med lite bananbitar i sin =)


Har diskhjälp i köket =)

Veckan som varit har som sagt gått fort, Mån och tis va kompisen här och hjälpte mig med tårtor. Ons va jag en snabbvisit hos en kompis på förmiddagen och eftermiddagen va jag och Nelson en sväng hos mamma. Satt en liten stund i lä på deras baksida. Super skönt!


Nelson sitter och göttar sig i solen, men han tyckte nog de blev för varmt till slut..

Igår rensade jag skåp i köket, för fick lite påpekningar av kompisen som va hos mig tidigare i veckan att jag hade de rörigt i mina skåp och ingen organisation så va och köpte lite plastbackar och förvara lite saker i. Även P va glad att få tillbaka sin hylla i ett skåp till sin öl.
Rensade bland mina muffinsformar och insåg att jag har rätt mycket sådana, och ändå köper jag nya jämt.. Så är nog dags för lite cupcakes bakning i veckan tror jag =)



Idag har jag sytt in 4 klänningar och 2 kjolar o 1 linne som jag ska ha med mig till Egypten. Även tagit fram nästan alla kläder som jag ska ha med mig för att ha koll på läget. Så är egentligen redo att åka redan imorgon istället för om 2 veckor =) Men tror dessa 2 veckor kommer gå fort ändå.
Ni kan gissa att jag längtar när jag tagit fram alla kläder redan =) Men är bra att vara ute i god tid, jämnfört med min sambo som alltid ska göra allt dagen innan och brukar alltid inse att de saknas massa så då får vi åka land o rike runt för att köpa dem.. Karlar!!

Imorgon ska vi först ut till heden för att Nelson ska springa av sig, sen till svärmor och för att sen på kvällen åka till ett par kompisar och äta potatisgratäng och fläskfile, mumms, och kolla Melodifestivalen. Även Nelson får följa med vilket är jätte bra! Bra med kompisar som vi får ta med vovven med till..
Söndag ska vi till Lidköping, ja ska lämna lite saker på Kappahl och även kika på nån tröja. Sen kanske de blir av till ett par kompisar för att beställa sprit som vi ska ha på planet.


Kommentarer
Postat av: Grannarna

Att få hjälpa till med Nelson är BARA jätteroligt! Så det gör vi mycket gärna.

2012-03-03 @ 14:21:59
URL: http://barfals.blogspot.com
Postat av: Grannarna

Vilken budapestrulle! Det var det godaste vi har smakat på länge, och nu är den också vår absoluta favoritbakelse. TACK!

2012-03-08 @ 16:34:38
URL: http://barfals.blogspot.com
Postat av: Camilla

Va bra att den smaka bra =)

2012-03-08 @ 22:08:11
URL: http://femrumochkok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0