Nöjda...

Idag är de min lediga dag från jobbet denna vecka.. Gick ut hårt första jobbveckan med att jobba 6 dagar, men de har vart helt okej för jag jobbar inte alltid hela dagar alla dagar.
Eftersom jag va ledig idag så ställde jag inte klockan så jag och Nelson tog sovmorgon till kvart i 9.. Skönt och få sova så länge man behöver och vaknar utav sig själv. Värre blir de imorgon och gå upp kl 7.. Ush, inte min grej de där..
På förmiddagen har jag och Nelson slappat mest men har även städat, tvättat och sånt där som man nästan gör alla andra dagar i veckan. inge kul men nödvändigt.
Sambon slutade tidigt idag och hade tänkt vi kunde åkt till Borås el Uddevalla för jag har hittat en klänning på Kappahl men som inte finns i den butiken jag jobbar i, men min snälla chef ringde till Borås så de skickar den på Posten. Skönt och ha lite förmåner ibland för vi gör aldrig så annars.. Så då behövde vi inte åka iväg på nån shoppingtur så vi åkte upp en sväng på Kinnekulle istället för att köpa tomater i Hällekis, men när vi kom dit så fanns inte växthuset kvar =( Tråkigt för de tomaterna har vart så jäkla goda. Precis som mamma och pappas tomater smakar i deras växthus på sommrarna.. Men men..
När man ändå är på Kinnekulle så åker vi alltid via stora metropolen Götene på hemvägen. Och va finns i Götene? Jo, SVERIGES GODASTE PIZZA, iallafall utav de pizzorna jag har smakat. Deras botten ä crunshig, tomatsåsen och osten är mumma, kebaben och kebabsåsen går inte av hackor heller. Alltså den bästa pizzan =)
Förr i tiden gick vi alltid in och käkade där, men känns inte så värt längre när jag bara äter en liten del av en pizza och så får man slänga resten för jag kan inte med att få med den i en doggybag, så vi köpte med oss den hem. Tur de är motorväg en del av vägen hem så vi kom hem fort..
 
Inte en så smaskig bild på min pizza kanske, men de är många som undrar hur mycket mat jag orkar efter min op. Så här mycket av en pizza äter jag. Alltså 1/4 ungefär när de är kebab och strips på den. 1/3 kanske om de bara är en vanlig Hawaii el Caprisosa. Va bara lite info till dem som undrar, ni andra behöver inte bry er =)
Fördelen att jag inte orkar så möe är att jag har till matlådor några dagar efter :P
 
När man ändå är i Götene så går vi alltid in på ICA, fast idag blev de bara en snabbsväng för mig medan P va iväg och beställde pizzan. De är en av de bästa ICA affärerna oxå. Har fräscha grönsaker, stor charkdisk, möe korv som är de bästa med affärern enligt sambon, möe gott nybakadbröd/kakor och super fräsch över lag med nya fina hyllor och sånt. Så om ni har vägarna förbi, åkt till ICA i Götene och handla =) Oj, vilken reklam jag gör för Götene idag som jag annars tycker är en riktig bonnahölla =)
 
Eftersom jag va supernöjd över att jag fick pizza så skulle även Nelson bli lite bortskämd med. Hitta nämligen ett stort märgben till han i frysdisken. Tror ni han är nöjd nu? O ja! Han har legat och tuggat på de i flera timmar och är egentligen supertrött, men tugga de ska han ändå.. Bara han håller sig till bädden för nu luktar han inge gott och även ser hemsk ut av allt dregel och annat bös från benet.. URK..
 
 
Blev lite suddigt såg jag nu när jag la in dem, men orka inte ta om dem för jag håller nämligen på och bakar tårta. Fått en beställning på en födelsedagstårta till en som fyller år på måndag. Är lika nervös som när jag bakade bröllopstårtorna att de ska bli bra, men är bara och hålla tummarna på de. Är samma fyllning i dem som då vilket är gött för då vet man att det är ett säkert kort då många sa att den kombinationen va god... Bild på tårtan får ni på måndag om den lyckats dvs.. =)

Kommentarer
Postat av: Grannarna

Vi har också brukat handla tomater i Hällekis. Men det finns ett likadant ställe i närheten av Källby, med jättegoda tomater av många olika sorter. - Vad Götene beträffar så är brukshundklubben där väldigt trevlig (som ni redan vet :-)) ... - Kramar från oss på andra sidan väggen

2012-06-30 @ 15:11:33
URL: http://barfals.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0