Helgen över...

Då va denna helg över oxå...

I fredagskväll åkte vi till P´s jobbar kompis med familj och hade lite fredagsmys med dem. Chips, godis och tv och möe prat. Precis som de ska vara! Hade lika roligt som vanligt!

----------------------------------------------------------

Lördagen va de det konstiga vädret, sol-regn-sol-regn osv, men blev lite promenader i regnet och slappande i soffan blev de på dagen för på kvällen va de dags och träffa kompisar till oss. Vi va 6 st som åkte till Raceroom i Lisch som man spelar bilspel mot varandra. Jag har spelat 2 ggr tidigare och vunnit 3 av 4 matcher, men de va bara tur de ggr för i lördags va jag superkass! Låg i botten hela tiden och min bil bara dumma sig! Men va kul ändå fast de är lite jobbigt och förlora.


Fjärdeplats i ena omgången, men jag hade snabbare varvtid än P.. Mohahaha...

Sen gick vi till Harry´s och käkade. Lika gott som vanligt!
Va där för 1½ månad sen och maila då innan om jag kunde få barnportion där och de va inga problem. Är inte många ställen som ställer upp på de, så de är tur de för deras vanliga portioner har jag inte en suck att få ner. Har inte ens en suck och få ner min barnportion heller för den delen..
Efter maten så in på hemmakväll och köpte godis för att sen åka hem till oss där vi (hälfta av oss) drack whiskey och rom/cola o satt och prata natten lång. Inte så ofta vi träffas så de va kul att sitta och prata lite. Hoppas de blir en date snart igen..

----------------------------------------------------------

Söndagen började lungt, jag vakna inte förrän nästan halv 11.. SKÖNT.. P tog Nelson på morgonen.  Skönt att slippa ta på sig kläder och gå ut med Nelson på morgonen oxå. Av 31 dagar i månaden så går jag ut med han 28 dagar, så ibland är de skönt att bara ta de lungt och soooooooooooooova, även om Nelson är jätte snäll på morgonen och sover länge, så är de ändå gött och slippa de nån gång!
Efter lite slappande i soffan fick jag mess av kompisar om vi ville komma på fika, och fika säger inte jag nej till =) Så vi åkte dit och fick paj och vaniljssås och kollade på fotboll. Är inte vidare fotbollsintresserad men nån match då o då kan jag titta på..

-----------------------------------------------------------

Idag har jag städat och åter städat. Plockat i lite kökskåp.. F-N va skit jag samlar på mig, men ändå har jag inget jag vill slänga.. Sen har jag diskat, tvättat ett par converse i tvättmaskinen och de kom ut hela.. PUH!!, bakat rabarbermuffins, gjort muslii till svärmor, vart ute på 3 promenader.
Nelson har alltid vart lite nervös närmare stan, men har börjat gå på skaragatan vid frejan, kiosken och posten för han ska vänja sig vid mer folk och rörelser och de går bättre och bättre för varje dag..


Våran ena runda idag på 2,29 km..
(Endomondo är kanonapp i telefonen. Jätte kul och se hur fort man går och tid när man vill få upp tempot lite på promenaderna.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0