Shopping m.m...

Igår va jag ledig och vi tog oss en sovmorgon vilket va riktigt skönt!
Sen gick vi upp och åt frukost osv och sen fråga jag P, va ska vi göra idag? Enda han kom på va att han ville till NetonNet vilket gav mig ett ypperligt tillfälle för mig och "muta" honom. Om han får åka till NetonNet så vill jag till IKEA.. Och de gick igenom! =)
 
Vi tänkte ett tag tagit med Nelson, men vi tyckte synd om honom så jag knackade på hos våra jättesnälla grannar och fråga om de kunde gå middagspromenaden med honom vilket de kunde. (Jättesnällt! Tack ännu en gång!) så 15 minuter efter de satt vi i bilen mot Göteborg.
Först in på StoffoStil för att köpa vaxduk. Hade tänkt och köpt tyg till och sy byxor men vela fram och tillbaka och till slut sket ja i de, vilket jag självklart ångrar nu.. =(
Medans jag va inne där så va P på mediamarkt vilket jag slapp och följa med in för en gång skull.. Sen in på ikea där de blev lite småplock och en ny stekpanna. Tycker stekpannorna inte håller så länge längre. Dålig kvalite el oxå är de vi som inte sköter dem som vi ska.. jaja..
Sen till NetonNet där vi kom ut med en ny tv till källaren. Jag kan ju tycka de va onördigt men va enda sättet för att P ska flytta ner sitt playstations spel till källaren så jag kan titta på tv här uppe igen.. För hur kul är de och sitta och titta på när nån sitter och spelar en hel kväll.. inte så va.. Så nu har vi ändrat lite i källaren så nu är den nya tv:n på plats..
 
Vi va hemma vid halv 4 tiden tror jag hon var, så då myste/busade vi med Nelson som saknat oss under dagen fast han hade haft de jättebra med våra grannar och deras vovve. Sen ringde ett par kompisar till oss och fråga om vi ville komma och grilla så vi åkte dit där vi blev bjudna på jättegod mat och goda drinkar =) Fast vi åkte hem ganska tidigt för de skulle åka till Liseberg idag + jag skulle upp och jobba kl 8 imorses.. Men vi hade de trevligt som vanligt!
 
---------------------------------------------------------
 
Idag har jag som sagt va jobbat. Gjorde öppning idag och va 1 år sedan jag gjorde de, men de mesta satt kvar i bakhuvudet så de gick jätte bra. Möe och göra på jobbet så man känner sig lite stressad, men varför stressa för? Blir ju inte bättre för de, så måste försöka lugna ner mig.. Men de får bli en annan dag =)
Hade lyxtid och slutade 15 idag så fort hem och på med kokosolja för att ligga i solen och götta mig. Men jösses va varmt de va. Blåser inte så möe på våran altan heller så efter 45 minuter gav jag upp. Nelson med för han ska ju självklart vara med mig på altanen fast han sitter och tjostar massa.. Men nu har äntaligen fattat att han ska ligga i skuggan iallfall..
 
 
Efter att jag inte orkat ligga i solen mer så besluta vi att åka till Blombergs hamn en sväng. P´s pappa köpte nämligen en båt för 2 veckor sedan som han har lagt i hamnen där.
Så vi packa med oss Nelson och åkte dit ut och kikade. Är en gammal båt som är ett renoveringsobjekt, men ändå verkar den helt ok. Hoppas den kommer bli fin efter lite vit färg, nya tyger på dynor och kuddar och lite annat piff så vi kan få låna den och åka ut själva =) Fast vet inte hur de kommer sluta i så fall för jag kan inget om sjökort och vilken sidan om pinnarna man ska köra, men de går väl och lära sig. Behöver lära mig hur man "knyter" fast repen el tampar som jag tror de heter, på båten med. =)
 
Båten..
 
Nelson som göttar sig i gräset, fast han va så nyfiken på alla båtar och folk så han låg bara stilla i 15 sekunder för han trodde han skulle få godis typ...
 
Spanar ut på alla båtar i blåsten för de blåste på ganska bra där ute...
 
Efter blomberg blev de Götene för lite handling, sen vidare till pappa för han har köpt sig en Ipad och han visste inte riktigt hur man skulle göra på allt så P fick hjälpa han. Sen blev de grillning när vi kom hem =) Mummms..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0