Nytt år...

Jaha, då va de nytt år igen och nu ska man lära sig att skriva 12 istället för 11 vilket är så svårt i början. Man är ju sån vane människa..

Gårdagen va jätte bra! Tiden bara rann iväg och vips så va klockan lite innan 2 och då kände vi att de va dags att gå hem.
Vi åt en förrätt med sallad, advokado och färska räkor med en vingrett tror jag de heter uppe på som V gjorde. Till varmrätt åt vi fläskfile med ett täcke på med champinjoner, lök, parmensanost och cremefraish och till de hade vi potatisgratäng, vitlöksbröd och beasås.. MUMMS..
Till efterrätt hade jag gjort en citronmousse som jag självklart glömde att ta kort på! Men den gick superduper snabbt och göra. Max 1 minut.. Skriver receptet lite längre ner i inlägget..
Gjorde även 60 baylies praliner åt mamma igår på dagen. De skulle nämligen ha en fest med 26 st andra och ville ha en chokladbit till kaffet på kvällen. Och när jag dekorerade dem blev de lite vit choklad över så spritsade ut hjärtan i vit choklad som vi dekorerade efterrätten med =)

Sen blev de även lite godis så när vi skulle gå hem kände jag hur jag rullade hem.. Farligt och sitta och dricka med en godis skål framför en för man är där och norpar lite då o då =)

Nelson fick följa med och han skötte sig jätte bra förutom att han inte kan slå sig till ro som han inte kan nånstanns än hemma, så han sov bara max 15 minuter på 8 timmar och i vanliga fall kanske han sover 5 timmar? Så idag har han legat och sovit mestadels av dagen vilket är perfekt när husse och matte själva är trött och sega efter vart uppe sent oxå =) Så idag har vi betat av 6 filmer tror jag.. Skönt att ha såna här dagar ibland..

Har ni några nyårlöften? Har alltid haft de andra år, men efter typ 3 dagar så har jag brutit dem, så är nog ingen ide att ha några. Fast borde ha ett löfte att bli av med mitt sockerberoende.. Godis och dricka är min största last här i livet och de vill jag inte ha. Så ska äta/dricka upp de jag har sen ska ja inte handla hem sånt förutom till helgerna, men får väl se hur många dagar de går med de =)

---------------------------------------------------------

Här kommer receptet på den superlätta efterrätten!

Citronmousse
6 personer

2 dl lemoncurd
250 gr mascarpone
2 dl créme fraiche
1-2 msk färsk pressad citronjuice
bär (jag köpte en påse med björnbär, hallon, vinbär och blåbär)

Se till att alla ingredienser är rumsvarma.
Vispa ihop mascarpone, créme fraiche och lemoncurd. Blanda i citronjuice.
Fördela moussen i glas/portionskålar och låt stå en stund i kylen.
Värm bären lite lätt i micron och häll över.


Kommentarer
Postat av: Grannarna

Lycka till med ditt nyårslöfte! Själva har vi inte avlagt några ...

2012-01-02 @ 10:39:03
URL: http://barfals.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0