Marsgodis...

Hitta förra veckan i en blogg på en ny variant av julgodis, så i helgen när jag va hos kompisen och baka testa vi på detta och de blev jättegoda. Så i onsdags bakade jag en ny sats till mig själv. Jättegoda men väldigt söta, en räcker gott och väl att äta.
 
Enda är när jag gjort dessa 2 ggr så har de skurit sig i kastrullen. Som smöret separerat från chokladen, men efter att ha rört o rört o rört i kastrullen så har de till slut blivit bra.
Väldigt lätt julgodis! Testa vet ja! 
 
 
Marsgodis
 
4 Mars bars
90 g smör
50 g rice krispies
 
Smält ihop smör och Mars baren på svag värme till en jämn smet. Tag av kastrullen ifrån plattan och rör ner rice krispies. Fördela ca 25 st klickar på ett bakplåtspapper och låt dem stelna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0