Julveckan...

Då vart de några dagar sedan jag skrev igen.. Har inte så möe att skriva om som ni tycker är kul, så då blir de att jag skiter i att skriva överhuvudtaget.. men får väl ändå göra en liten sammanfattning av veckan..
 
Dagen innan julafton åkte vi med våra kompisar och blev barn på nytt på äventyrsbadet i Skövde. Va riktigt kul! Åkte ruschkanor, simma utomhus i strömar och bubbla i bubbelpoolen. Härligt! Sen blev vi bjudna på julmat på kvällen med riktigt goda revben! Nåt som jag aldrig tillagad, men ska nog försöka mig på de nån dag!
 
Sen julafton, den kändes inte som julafton med va nog för vi inte fira på samma sätt som förr. Förr åkte vi runt till 5 ställen på alla juldagarna och firade jul medan i år åt vi middag hemma här och så åkte iväg till mina föräldrar + vi inte va samma människor som vi brukar vara. Men är inte lätt att hålla traditioner när man blir äldre, och familjerna utökas av sambosar och barn osv, men är ju så de är..
Saknar när man va runt 10 år och vi skulle julpynta hemma, mamma står och stycker dukar medan jag och syrran går och placerar tomtar högt och lågt hemma, och samma tomte skulle stå på samma ställe år efter år. Och sen klä granen på kvällen innan julafton och äta pizza som man knappt aldrig åt annars. Sen julafton med massa julklappar flera ggr på dagen på olika sorters firande.. De va jul de! + mormors fläskfile som vi jämt åt på julaftonskvällen för då ville man inte ha mer julmat. Åååå den va så god, tyvärr har de receptet kommit på vilovägar så vi inte kan laga de =(
 
Nelson med rött band på julafton, mamma tyckte de va för smalt, så till nästa år får jag köpa ett bredare =)
 
Men ska inte klaga över julen, den blev mycket bättre än va jag trodde den skulle bli. Hade vart lite snäll oxå så jag fick några julklappar, bla biljett och kolla på en stand up show med Björn Gustavsson & Henrik Schyffert på Vara konserthus i februari. Ska bli riktigt kul! Även lite bakprylar och pengar fick jag med. Perfekt!
 
Även Nelson fick paket utav svärmor, här väntar han på att få öppna de =)
 
-----------------------------------------------------------------
 
De andra dagarna har blivit mycket slappa, mycket tv/filmtittande. Trodde jag skulle gå mer på nerverna på att gå hemma med sambon för han är ledig i 10 dagar el va de nu blir, men än har vi inte rykt ihop =)
Men i onsdags va vi i Skövde för vi behövde nytt batteri till Volvon. Den har dummat sig hela vintern, segstartat och fått ladda batteriet och nu de sista har vi fått starta med startkablar, så den behövde helt enkelt ett nytt batteri. Sen gick vi in på Mio för att kolla säng, vi såg de hade nåt erbjudande där i reklamen. Men vi gick sen vidare till Sova bara för att kolla, men när vi kom in kom försäljare fram och frågade om vi ville testa lite sängar för att se vilken som passar oss bäst osv. Efter 1 timme gick vi ut med en beställning på en säng. Lättlurade? O ja.. och panka! Blev mycket dyrare än va vi tänkt oss, men den ska hålla i 25 år osv, sen spenderar man ju halva livet och sover, borde man inte ha den perfekta sängen då? Så tyckte vi iallafall, så om 4 veckor har vi förhoppningsvis en ny säng =)
Så idag har jag bearbetat min sambo att skaffa panel på en vägg i sovrummet och jag har lyckats!! WOWOWOW! Har länge vilja ha liggandes panel nånstanns i huset, helst i trappen och hallen, men där så svårt och sätta utmed trappen så fick bli i sovrummet. Gör mig inget! Så idag har vi börjat kika efter plankor + vart på Jula och köpt nya verktyg (för de va kraven, nya verktyg så kan jag tänka mig och göra de) så nu är de bara och börja borra i hård betongvägg.. PUH.. Men kommer nog bli kanonbra när de blir klart!
 
Ingen som föresten vill köpa en 180 sängstomme från IKEA? Är samma som alla andra har typ =) Malm tror jag den heter och så i ek. Bara och säga till i så fall!
 
-----------------------------------------------------------------
 
Idag har vi duschat Nelson, jösses halva hunden ligger utspridd på golven nu för han fäller hur möe som helst när han ä nyduschad. Äkligt! Men oj oj oj va fluffig och mjuk han är nu. Och luktar så mycket bättre. Knappt man vill ta ut honom nu för att han inte ska bli lortig =) Men hoppas han fortfarande är ren till nyår för då ska vi iväg till kompisarna och fira in de nya året och han ska med. Vi har ingen hundvakt + vi vill inte lämna han nåt ensam för man vet inte hur han reagerar med fyrverkerierna. Han har inte gjort de de 2 åren innan, men då har han ju vart med oss hela tiden, vet inte hur han blir när han är själv. Tur man har snälla kompisar som man får ta med hunden till, inte så många vill det.
 
En ren och fluffig nallebjörn som ligger och myser i soffan =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0