Torsdag...

Idag har vi vart på banken i en timme och gått igenom lån, försäkringar, sparande och pension. Är helt kass när de gäller lån om va man ska ha för nåt och även pension och sparande med fonder och va nu allt är, så är glad att banktjänstebruttan fixar sånt.
Vi har haft rörliga lån på huset, men idag så band vi de ena av dem för hon tyckte att de va ganska låg ränta på de nu så man skulle passa på. Så hoppas vi valde rätt där, fast vi har inte så mycket lån på huset så de gör inte så stor skillnad ändå tror jag..
Sen fixa hon även en försäkring på oss/hemmet så ifall om nån av mig el P dör så har har den andre råd och bo kvar och de va väl mest för min skull för jag har ingen extra försäkring från nån arbetsplats som täcker upp de som tex P har. Även om jag inte skulle bo kvar här om P skulle gå bort så är de ändå skönt att veta att man ändå klarar sig ekonomisk om de skulle hända nåt.. P tyckte likadant så va lika bra och teckna en sån försäkring..

Sen tyckte hon att vi skulle gifta oss el gå till en jurist (som tar ut mellan 2550-5000 i arbete för de, vilket är trökiga pengar) och skriva på papper för ifall om den ena går bort så ärver våra föräldrar ena halvan av huset och då måste man lösa ut dem och då baseraras de på värdet av huset och eftersom vårat hus är värt möe mer än va vi har i lån så behöver man då låna upp mer pengar. Och då blir ju boendekostnaden högre. Fatta inte allt de där, men fatta iallfall att de lönar sig och vara gifta i sånt länge. Så nu är de ytterligare en grej varför vi ska gifta oss, men sambon är svårövertalad. Försöker få så många på min sida så jag kan få ett bröllop men verkar inte hjälpa =(
 
--------------------------------------------------------
 
Efter Nordea åkte jag och Nelson till Petersburg och gick 2,5 km. Skulle vilja gå den långa sträckan men är rädd och gå in för långt in i skogen, så de fick bli en powerwalk på den korta sträckan istället. Och varje gång vi går förbi 2 st stenar så ska han alltid hoppa upp på dem utan att jag ens ger order =) Samma vissa parkbänkar inne i stan..
 
Duktig vovve = )
 
Efter promenaden åkte vi hem och la oss i soffan och kolla på tjejfilmer, sicken tur att han gillar såna filmer med =P
 
---------------------------------------------------
 
Nu ikväll har jag och Nelson vart hos mina föräldrar och matat deras katt Smulan (fast hon behöver egentligen ingen mat för hennes mage släpar nästan i backen för hon är så tjock) för de är på Kreta och göttar sig i 33-35 graders värme med strålande sol. Om de inte vart att jag snart åker till Turkan så hade jag vart riktigt avis på dem!
Passa även på att klippa gräset, får ju göra de mellan allt regn som kommer hela tiden. Sen har pappa gödslat med 20 tusen ton gödning så gräset växer ju massa mellan varje gång. Va redan långt idag fast jag klippte de i tisdags. Så de får nog bli några mer klippningar innan de kommer hem om en vecka.
Passa även på att sno åt mig lite smultron, körsbär och tomater. Så jäkla gött med små coktailtomater ifrån landet!
Nelson skötte sig jättebra där borta. Kunde tom ha honom lös i trädgården utan han körde värsta racet bland alla växter och dammar som de har i trädgården.. Han låg så fint på altandäcket och titta på mig =)
 

Kommentarer
Postat av: Veronica

Vilka fina kort!
Klart ni SKALL gifta er ;)

2012-08-23 @ 22:38:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0