Smögen...

Idag är de min lediga dag för denna veckan... Skulle vart ledig i måndags, men då ville jobbarkompisen vara ledig och imorgon ville en annan vara ledig så då ställde jag upp och jobba. Har bara jobb i 2 veckor till så gäller och passa på att få jobba när man får, även om de betyder att man bara har 1 dag i veckan ledigt..
 
Vi tog oss ifallafall en sovmorgon idag och när vi vakna sa vi: Vad ska vi göra idag? Vill göra nåt, inte bara sitta hemma och dega. Enda jag kom på va att åka till Smögenbryggan. Har inte vart där på flera år, så vi la huvudet på sne åt svärmor och så snäll som hon är trots förkylning och feber tog hon Nelson några timmar så vi kunde åka iväg.
 
Runt 11 tiden åkte vi iväg och styrde bilen mot Kusten. Va inte mycket trafik så de gick undan..
 
Knappt nån bil ute på E6:an som jag tror vägen heter mellan Göteborg och Oslo? Här är iallafall bron i Uddevalla. Jag gillar inte och åka över broar, spec inte såna som stiger mycket som tex Trollhättan bron.. USH.. Då tar jag ett kraftigt tag runt bildörren och släpper inte den förrän vi är över på andra sidan, men denna bron vid Uddevalla är såpass bred och så rejäla räcken på sidorna så den går bra.. Så höga broar är nåt jag inte gillar.. Nu vet ni de ;)
 
Väl framme vid Smögen va de MASSA folk, fullt på varje parkering men efter mycket åkandes runt skulle en tant precis åka så vi snodde hennes parkering fort som attan.
Gick fram och tillbaka på bryggan, men blev lite besviken. För sist vi va där så vet jag P shoppa massa fina kläder men nu fanns de bara massa udda kläder som inte alls va nåt vettigt pris på. Så ingen shopping där inte. Hitta lite fina inredningssaker och kuddar och grejor i marint tema, men har ingenstanns där de passar in, så va ingen ide och köpa de heller. Enda vi kom därifrån va ½ kg räkor till svärmor. Men de va inte billigt.. 298 kr/kg för färska.. PUH.. P ville med ha de, men då kom snåla jag fram. Så inge sånt till oss inte!
 
Lite bilder från Smögen..
 
Början på bryggan. Fullt på varje resturang. Såg riktigt gott ut när de käka räksallader och räkbaugetter!
 
Utsikt från Smögen mot Kungshamns hållet. Skönt väder trots de inte va så varmt..
 
Fanns massa fina stora båtar, men denna va den största. Den va BAUTA! Ja tack, jag tar den gärna!
 
På vägen hem. Fint med alla vita hus och alla klippor. Hade inte vart fel och ha stuga där..
 
Efter Smögen tänkte vi att vi skulle åkt till Grebbestad där våra kompisar låg med husvagn, men de hade redan åkt hem pga dåligt väder. Va lite synd så vi åkte tillbaka hemmåt och stanna vid Torp i Uddevalla istället. Inte så möe shopping där heller. Bara en tröja för min del. Svår period nu med kläder. De rear ut sommarkläder men är ju ingen sommar, men ändå lever man på hoppet för höstkläder vill man absolut inte köpa än.. Så därför blev de inte så mycket shopping idag. Testade även Subway på Torp. Rätt gott med en smörgås ibland, fast tyckte den va lite torr, lite mer dressing hade inte skadat..
 
När vi kom hem åkte vi och hämta Nelson och jag gick en promenad från svärmor uppe i stan medans P va och handla mat till kvällen. Grillade kyckling, majskolvar, färska champinjoner, bacon och till de klyftpotatis och tzatsiki. En riktig smarrig måltida om jag själv får säga de. Synd att jag är GP opererad i de lägena och inte klarar äta så mycket som jag vill =(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0