Arbetslös...

Happ, då sitter man här i soffan ytterligare en gång som arbetslös =(
Igår jobbade jag min sista dag på sommarjobbet men hoppas att man kanske kan få jobba några timmar då och då i höst, men ser inte så lovande ut..
 
Starta dagen med att ta en ordentlig sovmorgon, fem i 10 vakna jag.. SKÖNT!! Nelson låg och stensov med och ville knappt gå upp heller.. Glad att jag inte har en hund som behöver gå upp tidigt varje dag i de läget =)
Sen blev de en promenad följt av tittandes av 2 st filmer. Nelson va rätt nöjd med, för han låg helt utslagen i soffan =) (Ja, jag vet, han får inte vara i soffan, men han låg så skönt så vill inte knuffa ner han).
 
 
Sen blev de lite städning, diskning, tvättning, vikning av tvätt, sökte 4 st jobb, långpromenad med Nelson på över 1 timme och sen va jag hos min mamma och pappa och kollade läget. De är på Kreta så är katt/hus vakt. Skulle egentligen klippt gräset men va för blött för de, så får göra de imorgon istället. De bästa med och vara husvakt är att man få skörda i trädgården =) Idag blev de massa smultron och gurka, imorgon el ons har nog tomaterna blivit mer röda så då kan man skörda lite sånt oxå =)
 
Om vi flyttar till hus så ska ja ha ett stort trädgårdsland och växthus och odla massa oxå. Hur gött är de inte och hämta egengjorda grönsaker och äta?
 
Ikväll ska vi storstäda/plocka i källaren. Är ett bombnedslag där nere efter sambon bytte tv där nere. Måste försöka sysselsätta mig med lite saker nu när jag bara kommer gå hemma, annars finns nog risken att man deppar ihop. Men är inte alltid så lätt och komma på saker och göra heller =(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0