Tvättat fönster och sålt guld....

Har inte skrivit något på några dagar, men har inte haft så möe och skriva om då jag har jobbat alla dagar och när jag kommit hem har jag inte haft ork el lust och göra nåt annat än och sitta i soffan.

Men idag är iallafall P iväg och hjälper en kompis och flytta så min mamma har vart här och hjälpt mig och putsa alla 5 fönstrerna i vardagsfönstret så nu ser vi ut igen =) Är så bökigt och tvätta dem för de är såna man delar på. Så varje ruta får man tvätta på 4 olika sidor, så 20 fönster totalt idag är tvättade. Skönt! Nu är de bara köksfönstret och ev sovrumms fönstrena kvar, men de får vi ta en annan dag när de inte blåser så mycket.
Under tiden vi putsa fönstrena kom pappa och gick en lång promenad med Nelson. De va borta i över 1 timme så va orolig att Nelson rymt el nåt, men hade gått jätte bra. Skönt! Han va jätte trött efteråt men mamma va fortfarande kvar så då kan han inte sova för han kan ju missa nåt som händer el om de kommer fram mat/godis.. Men nu har han däckat mitt på golvet.



Se hur länge han sover =) Hoppas en stund till för jag behöver gå upp och fota lite saker och sätta ut på tradera och är så bökigt när han ska komma och slicka på kameran hela tiden =)
Men först ska jag laga mig lite mat, men visst är de tråkigt och laga mat själv och till sig själv för känns som så möe jobb för så lite mat.. Så idag blir de strips och korv.. Får se om P har ätit annars så kanske grillen åker fram för 4:e dagen i rad =) Igår grilla vi revben.. SUPERGOTT fast de är ju inte möe mat/kött, men va gott iallafall =)

Innan mamma och pappa kom hit så åkte jag och syrran upp till Stadtshotellet och sålde guld, för de va en från Schweiz som kommer till olika städer och värderar så man får pengar direkt i handen om man vill sälja de. Man får säkert några kr sämre än tex smsguld och va de nu gör reklam för. Men med min otur så skulle säkert guldet försvinna i posthanteringen el nåt, så kände att detta va säkrare. Så sålde några ringar och bismarkshalsband/armband och fick 2600 för mina saker =) KANON BRA ju eftersom de bara ligger i en ask i ett skåp. Bättre och köpa nåt smycke som man har mer andvändning av och andvänder oftare.
Försöker få P och fria så jag kan få en vigsel ring, och han skulle kunna tänka sig de med, men de är att de kostar så mycket runt omkring när man gifter sig, så behöver sälja guldtackor och inte bara några ringar för att få ihop pengar till ett bröllop.. Och guldtackor de har vi inte så gott om, tyvärr...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0