Kladdkakemuffins...

Fick ett stoooort sug i tarmen av choklad förut, spec kladdkaka liknande.. Så sagt och gjort, ut i köket och bakade kladdkakemuffins.. Blir alltid små gropar i dem, och dem fyller man med grädde. MUMS!!!

Har redan delat med mig mitt recept på mina kladdkakemuffins, men är värt och nämna igen =) Baka dem, du blir inte missnöjd!!



Choklad muffins
15 st (jag fick 12 st denna gången)

100 g smör
2 ägg
2½ dl socker
1½ tsk vaniljsocker
1 kryddmått salt
4 msk kakao
2 dl mjöl
½ tsk bakpulver

Smält smöret och låt det svalna.
Vispa ägg och socker pösigt.
Tillsätt de övriga ingredienserna.
Blanda till sist i matfettet.
Fördela smeten i formarna. Fyll dem inte mer än ¾.
Grädda mitt i ugnen i ca 10 min (Jag tar 9 min) i 200 grader.



Syns inte på bilden, men är julmuffinsformar med julbockar på.. Får ju passa på, är bara jul 1 ggr per år... Men kan inte påstå att ja har några julkänslor.. Är väl för vi inte har de direkt juligt här hemma + ingen snö.. Verkar inte så lovande och få de till julagotn heller =(


Kommentarer
Postat av: Majsen

Hej, vad bra blogg muffins är så roliga och du får ju jätte bra bilder. Fick inspiration från den där kyckling cupcaken nu till påsk. Kolla gärna in min blogg: dagstattbaka.blogspot.com påskmat kommer det inlägg om i helgen

2012-04-02 @ 16:23:35
URL: http://dagsattbaka.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0