Glömt...

Ush va dålig jag är.. Har helt glömt av min lilla blogg och glömmer ta kort när vi är borta nånstanns.. Känner mig dum o ta fram kameran i vissa lägen, fast de egentligen inte är det. Så därför blir de inte så mycket kort...

Veckan har rullat på som vanligt.. Fick jobba 2 dagar el va de 3 dagar förra veckan. Alltid skönt och komma hemifrån lite + man får lite mer pengar i plånboken vilket är bra för a-kassan ger inte mycket pengar tyvärr..

I lördags va vi på premiärtur på Axvalla hed. Nelson va super glad och nöjd =) Fick springa lös och lukta och pinka överallt = nöjd.. Nästan så han inte ville åka därifrån när vi skulle hem..



På kvällen va vi bjudna på Nobelmiddag/fest hos goda vänner. Va en super god 3-rätters middag med "pannkaksrulle" med skagenröra, ankbröst med dushessmos och nån citronmousse liknande med bär till efterrätt.. SUPERGOTT!! Första ggr jag åt ankbröst och de va riktigt saftigt och gott!

Mina föräldrar va snälla och va hundvakt åt Nelson, så vi kunde iväg och roa oss, så vi va inte hemma förrän nästan 3 på natten, så söndagen bestod av film och åter film =) Nelson va trött på söndagen efter att ha busat med pappa hela lördags kvällen vilket va tur för oss..
Han får egentligen inte vara i soffan, men söndags fick han allt vara uppe i soffan en liten stund och ligga och mysa.. Han va jätte snäll och mysig och låg helt still, så nu vill man ta upp han mer ggr för o mysa, men vi har alltid sagt att inga vovvar i soffan, så vi får hålla oss till de.. Sen tar han väldigt stor plats oxå =)





Denna veckan trodde jag skulle bli lugn, men får jobba på ons och tors för 2 st av ordninare personalen ska iväg till GBG och jobba för det brann i Nordstan häromdan så de är utfösäljing där för det är rökskadat så då får jag hoppa in för dem..
Sen på tors ska Nelson kastreras och ät borta till fre eftermiddag, vilket va skönt för mig att jag fick jobba på torsdagen, så jag inte skulle gå här själv hemma, för saknaden kommer nog blir stor för man är van att han är som en svans på mig. Följer mig vart jag än går.. Även att skingra tankarna från Nelson när han får ligga inne på sjukhus..
Helgen blir super lugn för jag antar att Nelson inte orkar/vill/kan göra så mycket efter op, så vi ska städa/plocka lite och även julgranen ska upp..
Nästa vecka bli oxå lugn förutom mån då jag ska till GBG igen, eftersom jag får vara hemma med Nelson så då ska de bakas lite bröd och lite godis =) Smarrigt =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0