Resultat...

Resultatet har kommit upp på kennelklubbens hemsida på Nelsons höfter och armbågarna.. Höfterna fick han ett B på, vilket är de näst bästa.. När jag googla på de så stod de: B = Nästan normala höftleder - Hundar med nästan normalt utvecklade höftleder får diagnosen "B"
Vet inte riktigt va de betyder, men uppfödaren sa att de va ett bra resultat oxå så de går och avla på honom om man vill och även dra vagn och så.
Vi röntga honom när han precis va 12 månader, undra om vi hade väntat 1-2 månader om resultatet hade ändrat sig då? Jaja.. han har iallafall bra höfter och inget som är fel så han har ont av de!!

Armbågarna blev UA, vilket är de bästa.. Så tjohoooo!!!

Så resultatet har firats med grisöron för Nelsons del som våra kära grannar har gjort till honom och som han fullkomligt älskar =)



Nån som har bra tips när man tar kort för och ta bort gula ögon av blixten? Ser lite läskigt ut med självlysande ögon...


Kommentarer
Postat av: Grannen Falstaff

GRATTIS till ett mycket bra röntgenresultat. Det sägs att det nästan inte är någon skillnad mellan A och B. Så du kan vara riktigt nöjd, Camilla! (Falstaff hade också B resp. UA). - Vad Nelsons ögon beträffar: har du Photoshop eller något annat redigeringsprogram?

2011-08-20 @ 14:24:33
URL: http://barfals.blogspot.com
Postat av: Ajje

Vad kul att han får bra resultat=)

Finns det inte en inställning på kameran tro?

2011-08-20 @ 22:35:22
Postat av: Camilla

Ja, jag är jätte nöjd med resultatet =)



Hitta bara inställning för röda ögon i min kamera, men min kamera är ju inte den bästa.

Nä har inget sånt pogram, kanske ä dags och ladda ner ett sånt och försöka mig på o lära de oxå...

2011-08-21 @ 19:58:18
URL: http://femrumochkok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0