Tisdag + onsdag

För att Nelson skulle vara lite trött och inte så busig inför hundkursen igår kväll gick jag och Nelson till P´s jobb lagom i tid till att P sluta jobbet så vi kunde åka med han hem, vilket tar 40 min med hund att gå dit eftersom han ska lukta på ALLT längs vägen. Sen har han även den senaste veckan börjat lyfta på benet så nu ska han även pinka på allt. Annars tar de nog 30 minuter och gå. Nu när de är varmare ute blir han fort trött, så 30-40 minuters promenader i taget är lagom för han.


(På promenaden igår och dumma halsband kliar hela tiden)

-------------------------------------------------------------

Hundkursen igår gick bra, blir bara bättre och bättre vilket är jätte skönt! Igår va de och hoppa på stubbar och gå på grenar/stockar som inte va de lättaste för en stor hund som inte får plats på dem, men han försökte iallafall =)
Sen va de gå slalom mellan de andra hundarna, spåra köttbullar i skogen, promenera i skogen. Sen va de lite teori och fika för att sedan gå och träna inkallning och sitt/ligg utan komando. Så nu har vi lite och öva på inför nästa vecka.
Tricket vi fick första gången och stå på kopplet när folk ska hälsa går ganska bra, för han kan inte hoppa upp på dem, men han försöker ändå lite på vissa folk som han tycker om och ser oftare som tex mina föräldrar, P´s jobbar kompisar och våra grannar. Men gäller att bara och öva och öva så kommer han nog sluta snart...

------------------------------------------------------------

Idag är de riktigt skönt väder så idag har jag och Nelson vart på heden en sväng, trodde de skulle blåsa lite där, men stod helt stilla så de va jättevarmt och gå där, så efter en liten stund va Nelson jätte trött så vi vände och åkte hemåt istället, så nu ligger han helt utslagen på golvet.. Så som han sprang där ute så kan jag förstå att han är trött =)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0