Lite dålig på och blogga... + bildbomb

Ja, som rubriken lyder så är jag riktigt dålig på att blogga. Knappt skrivit några inlägg den senaste månaden, men har inte haft nåt direkt att blogga om. Känns som dagarna är likadana varje dag..

Veckan som gått har bestått mestadels av promenader men även träffat mina närmaste vänner, alltid lika kul och träffa dem för de blir inte lika ofta som förr för några har skaffat barn och vissa jobbar osv.. Men man får passa på de ggr de går..

Idag har P vart iväg med min pappa i Mantorp och köpt växthus, är inte vi som ska ha de för då skulle vi inte ha nån gräsmatta kvar utan det är pappa som skulle ha de. Va såpass stort så han behövde lite bär hjälp och så. Och nu är P iväg och tvättar den ena bilen för den är JÄTTE skitig, tror inte den har blivit tvättad på 5 månader el nåt, så va möe salt och smuts på den. Så nu håller jag tummarna på att de blir fint väder framöver så den inte blir skitig med en gång.
Medans P va iväg så va jag iväg med mamma och köpte lite blommor till trappen och handla mat inför kvällen, blir smarrig (förhoppningsvis) potatisgratäng och helstekt fläskfile med beasås och tatziki =)

När jag plantera på trappen fick Nelson vara med mig ute. Han va riktigt duktig, han satt mest och spana på alla bilar och cyklister som åkte förbi. Försökte ta lite kort på han, men gick inget vidare. Så fort jag tycker att de kommer bli en bra bild så vänder han på hövet. Tog 118 bilder varav kanske 5 bilder blev bra. Tur att de finns digitalkamera så man slipper framkalla alla kassa kort...







Min lilla plutt har blivit en STOR plutt som ni ser på bilderna. Skulle vara kul och veta va han väger men vi orkar inte lyfta han för att väga han, men sist vägde han 35 kg, så tippar på 40 kg nu. Bara 15 kg kvar tills han ä fullvuxen =) Är inte så lätt att ha han i knät nu för tiden iallfall =)



Här ser ni vilken krulltutt han har blivit på ryggen. Går inte bort heller när jag kammar han el när vi duschat han, så han lär nog få vara en krulltott resten av sitt liv om jag inte tar fram plattången :)

Nån som vet föresten hur ofta man får duscha hundar? Vet att de inte är för ofta, men hur ofta är inte så ofta?


Kommentarer
Postat av: Malin

Skär dom i cm bitar lägg dom på bakplåts papper och in i ugnen 150 grader i ca 30 min. Dom ska bara få en hård yta men mjuka inuti sen har du dom i kylen :)

2011-04-03 @ 21:48:25
URL: http://crazyaboutpink.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0