Uggla

Satt inne i tvrummet förut o hörde ett dunk mot köksfönster rutan. Tänkte jäkla ungar som sparkar boll. Men såg då på rutan massa fjädrar, så sprang ut o där ligger de en UGGLA på rygg med vingarna utfällda. Låg och super ventilera. Panik, ringer P och till pappa för jag vet inte va jag ska göra. Gick då fram lite närmare, och som tur va reste den sig. De cirkulera massa kråkor över så våga inte gå in ifall om de skulle vara elaka mot han. Men efter 10-15 min så flög han som tur va iväg.. Tycker de ä så jäkla jobbigt när djur blir skadade, även fåglar som jag egentligen inte tycker om..



Han va lite läskig, för han blega så på mig =)



I somras flög de in 2 andra småfåglar i rutan, fast i tv rummet, så de måste nästa betyda att mina fönster är så rena så de tror de inte är glas där =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0