Disktrasor

Något som jag tycker är riktigt fult är Wettex färgglada disktrasor! Fattar inte varför de inte kan göra dem i lite mer diskreta färger.. men de är väl bara jag som inte är så färgglad av mig som bryr sig om de =)
Men nu finns de massa fina disktrasor och köpa i affärerna med fina tryck på, men de är lite dyra tyvärr..


(Disktrasor jag fått av min syster och kompis)

Men för ett tag sedan hitta jag i en annan blogg att man kan färga vanliga Wettex disktrasor med vanlig textilfärg. Så häromdan köpte jag svart textilfärg på ÖB, och färgade 10 disktrasor.. (passade även på och färga urtvättade svarta kläder samtidigt)
Jätte fiffigt sätt för att få dem i andra färger än orginalfärgerna och textilfärgen finns o köpa i alla möjliga färger...


Innan färgning


Efter färgning


Kommentarer
Postat av: Malin L

Hoppas det gick bra!

Så de färgar inte av sig sen?



Må så gott rara du! Kram

2010-03-29 @ 00:43:50
URL: http://annamalinska.blogg.se/
Postat av: Camilla

Ja, de gick jätte bra och färga dem, har andvänt mina nu, och de har inte färgat av sig...

2010-03-30 @ 09:19:35
URL: http://femrumochkok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0