Rabarbermuffins

Idag har jag bakat, igen... =)

Mamma blev bjuden på rabarbermuffins på hennes jobb förra veckan, och hon tyckte de va goda, så hon fick receptet, så nu va de min tur och baka dem..



Rabarbermuffin
ca 18 st

125g smör
2½ dl socker
3 ägg
2½ dl mjöl
1 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
3-4 dl finskuren rabarber
2 msk socker

Värm ugnen till 200 grader.
Rör de rumsvarma smöret med sockret. Vispa i ett ägg i sänder.
Blanda i mjöl, bakpulver och vaniljsocker och häll det i smeten.
Blanda raberbern med de 2 msk sockret och låt stå i nån minut. Krama sedan ut dem så lite vätska försvinner från dem.
Vänd ned rabarbern i smeten och fördela dem i muffinsfomarna.
Grädda dem i cirka 15 min.

UPPDATERING!

Hade inne dem 4 min längre för de va fortfarande lite blöta.
Sen krama ut mycket vätska ur dem, för annars blir de super blöta!

Men de va riktigt riktigt riktigt goda!!!
Ska nog baka en till sats ikväll igen med dem =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0