Museet

Idag är min ledig dag denna veckan, så egentligen skulle jag, mamma, pappa och syrran åka o bada, men bara för jag va ledig så är de regn o mulet och blåsigt, så istället åkte vi till museet... Har typ vart på museet 2 ggr i mitt liv o ändå bor man i samma stad. Men nu är de 60 tals utställning. Så de är folk häromkring som har lånat ut bilder och prylar från 60 talet. Va inte en jätte stor utställning, men är kul och kolla på prylar som har kommit tillbaka nu igen och är moderna nu igen..


(dålig bild, men kunde inte med och ta närbild på alla häftiga saker)

Vi hitta flera saker som vi känner igen som tex min mormor/farmor hade förr i tiden. Massa olika Rörstrandstallrikar och Sigvard Bernadottes skålar, vispar, termosar och picknik lådor som han designa under 50-60-talet. Sen fanns även mitt favo tyg från Marimekko med på flera ställen =)

Sen fanns de massa bilder på Skara hur de såg ut på 60-talet. Kul och se hur de såg ut då jämfört med nu. Många byggnader finns ju kvar, men de har ändå ändrat utseende och form.



Efter museet åkte vi hem till mamma och fikade och även betalade resan till Turkiet =) Är 1½ månad kvar tills vi åker, ungefär.. =)   =)   =)


Kommentarer
Postat av: Malin Longborn

Jag var där i fredags, riktigt skoj och det är precis sån stil jag gillar. Mönstren o så... Inte ofta man hamnar där, men jag visade min kompis Marie från USA Medeltidsutställningen och då kom 60-talet som bonus=)

2010-08-02 @ 22:59:28
URL: http://annamalinska.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0