Tappat tänder...

Min lilla vovve har tappat sina 2 första tänder =) Så nu har han 2 gluggar i fram.. Men de nya tänderna är redan på väg upp, ser lite vitt i tandköttet. 2 till är på väg och tappas och den ena av dem kommer nog tappas när som helst för den stod rakt ut förut =) Är bara de små i fram som har börjar lossa, blir roligare sen när hörntänderna rycker + att de inte kommer göra lika ont när han bits =)

P sitter här på golvet och gör give me five med Nelson, han är riktigt duktig =) Vi sa förut att vi ska lära honom och "skämas" för de är så sött när vovvar gör de.. =) Men innan de ska vi lära honom att inte hoppa på folk ute..

Imorgon ska vi vara hundvakt åt P´s lillasyster hund. Är en liten vovve, men ändå är Nelson lite "rädd" för henne. Eller inte rädd, men han vet att hon bestämmer. Men annars är han är faktiskt lite rädd för alla hundar, hoppas inte de blir nåt problem längre fram i livet för han. Jag är nog lite kärring när vi möter andra hundar, kanske jag ska sluta med, men vill inte att Nelson ska skada dem el att han ska bli skadad. P är inte likadan som mig, utan tvärt om, så de är tur de iallafall..

Jag jobbar imorgon, så de är P´s som får ta hand om huliganhundarna =)
Jobbade även idag, va rätt mycket folk, fast trodde de skulle vart mer folk. Mycket julklappar som köps. Pyjamas och morgonrockar är de som säljs bäst hos oss nu, så de kommer nog blir årets julklapp. 3:e plats är sockar/strumpor =)

Måste åka iväg och köpa mina julklappar, jag är annars alltid klar i oktober/november och nu har jag knpatt börjat. Inte alls likt mig.. Vi har dragit in på julklappar, men är ändå några som ska köpas. P´s brorsöner är de svåraste. Vet inte alls va man köper till ungar nu för tiden. Vet inte va de leker med eller nåt. Svårt...
Så de får nog bli en tripp nån dag till Skövde. Men denna veckan är de ganska så mycket, men lite shopping går nog och klämma in =)

Ska klippa mig, åka till vara och hälsa på en gammal jobbarkompis o hennes 8 månaders tös, till sjukhuset, jobba, ev fika med höggravida kompis fast hoppas för hennes skull att bebisen hellre tittar ut rätt snart än och fika för hon har jättejobbiga förvärkar, ät julbord med P´s jobb, jobba lite till och sen så måste jag baka julgodis och praliner och storstäda här hemma för de ser ut som ett bombnedslag + att Nelson har börjat tappa sin valppäls så de ligger lite tussar med hår lite här och var =(



P fick ett roligt kort på Nelson häromdan, sådär satt han med tungan ut och ända leksak i munnen i flera minuter =)


Kommentarer
Postat av: Malin

Jo lite mer kan du nog smälta ner :) Tror att det ska gå att "putsa" upp pralinerna för att få bort det vita, ska kolla upp de :)

2010-12-11 @ 23:19:35
URL: http://crazyaboutpink.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0