Mjuk pepparkaksmuffins..

Idag på förmiddagen testade jag och göra muffins utav mjuk pepparkaka. Den första plåten blev helt kass, för jag tog i för smet i formarna så de välde över på hela muffinsplåten.



Kolla va hemska de blev, fast de gick och äta ändå =)

Andra plåten blev mycket bättre, då jag halvera smeten i formarna..



Tänkte bakat en omgång till, men självklart tog bikarbonaten slut, så får åka och köpa de imorgon. Funderar på om jag skulle baka brödkakor imorgon med. Är så gott med julskinka på =)

Recept på mjukpepparkaka har jag skrivit tidigare här i bloggen. Gjorde likadant till muffinsarna, men hade i muffinsarna i 15 min mitt ugnen istället...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0