Lugn dag...

Igår va vi på Lumber och Karle i Kvänum och käkade julbord med P´s jobb. Va kul men blev väldigt besviken på maten. Smaka ingeting, de hade nog inte hört talas om kryddor där, så dit är inget ställe jag vill äta julbord nån mer gång.
Mamma och pappa var här på kvällen och va hundvakt åt Nelson, hade gått jätte bra, pappade hade busat massa med honom, så han va rätt trött efter de åkt hem och även idag har han vart lite slöare. Passar rätt bra eftersom P är lite trött idag oxå, el bakis kanske är ett bättre ord för de =)
Som tack för hjälpen att mamma och pappa var här igår så har jag bakat amerikanska chokladmuffins (som jag har bakat tidigare och visat här i bloggen, så de visar jag inte igen) i eftermiddags till dem, för de vet jag att mamma gillar, så senare ikväll ska jag och Nelson gå en promenad och lämna dem..
Har även gjort snickerskakor och winernougat, fast de står i kylen på kylning så de visar jag senare ikväll el imorgon.

Innan jag bakade va jag tvungen att åka och handla för självklart är de något man inte har hemma. Passade även på att åka till Jula, då jag såg att de hade en julgran för 199:-. Billig + den såg helt okej ut för att vara en plastgran. En riktig julgran är finare, men eftersom vi inte är hemma på julen och jag jobbar mycket runt julen så känns de meningslöst. Så plastgran får duga tills vidare hos oss.. Så ikväll ska den sättas upp. Värsta av allt är och sätta i ljusen. Har inte bestämt mig om jag ska ha klassiska röda kulor el silver/guldiga el svarta. Återstår och se ikväll =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0