Röda vinbärsmuffins

Vart ledig i helgen efter att ha jobbat 4 helger i streck. Blev en lugn helg. Hade viljat åka iväg nånstanns, men i lördags va P iväg med en kompis i Falköping och kollade bilar. Va nåt "jippo" på Falköpings flygplats. Så där va han hela dagen.
Jag ville inte vara sälv, så mamma va snäll och erbjöd sig om jag ville komma till dem. Så vi va på ÖB, blomsterlandet och coop en sväng. Köpte mig nya blommor till trappen, för de va rätt döda..



Söndagen åkte vi en sväng på Kinnekulle, kollade på alla slott bla.. Tänk och få bo i en av dem =)
Va kasst väder här i Skara, men på kullen o längst vänern va de jätte fint väder, så vi hade lite tur.
Självklart avslutades dagen med pizza från Götene Gatukök.. De har den bästa pizzan! Inte så ofta man åker till Götene, så då får man allt passa på =)

Idag börjar jag kl 2, så nu på morgonen har jag bakat muffins som jag tänkte bjuda dem på jobbet på. Blev vinbärsmuffins, för mamma och pappa hade MASSA vinbär på deras buskar, så passade på och plocka av lite i lördags när jag ändå va där.



Röda vinbärs muffins
ca 15-18 st

125g smör
2½ dl socker
3 ägg
2½ dl mjöl
1 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
1-2 dl vinbär

Värm ugnen till 200 grader.
Rör de rumsvarma smöret med sockret. Vispa i ett ägg i sänder.
Blanda i mjöl, bakpulver och vaniljsocker och häll det i smeten.
Vispa lätt till en jämn smet.
Varva smeten och vinbären i muffinsformarna
Grädda dem i cirka 15-18 min.


Kommentarer
Postat av: Malin Longborn

Det blev ju ett jättefint arrangemang av blommorna till trappen! Låter som om du haft det härligt med mamma. utflykter är verkligen underskattat!

2010-08-02 @ 22:45:21
URL: http://annamalinska.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0