Nelson hemma igen...

Igår på morgonen körde vi ner Nelson till djursjukhuset för att han skulle kastreras.. Gjorde ont i hjärtat för jag blev så osäker på detta för han har ju ändå bättrat sig de sista, men är lika bra och ha de gjort.

Va riktigt tomt hemma igår när han inte va hemma. Man är van att han är efter mig vart jag än är, och tyckte jag såg han i ögonvråna ibland men va bara mina svarta mattor =) Men va ännu värre imorses, när ingen vovve satt vid sängen och titta på mig, ingen och dela min smörgås med, ingen att gå ut på promenad med.. Vilken vane människa man är!
Som tur va åkte jag till Lischöping imorses för grötfrukost med jobbet så jag slapp vara hemma själv, men när jag ska åka hemifrån packar jag ner bajspåsar i fickorna o kollar om de finns godis i fickan osv.. o kom på mig sen, men jag har ju ingen hund o ta med =(
När jag va på jobbet ringde de från Djursjukhuset, Nelson ville hem, han vantrivdes så han fick komma hem 3-4 timmar än va som va beräknat. Han hade knappt sovit nåt, satt bara i ett hört typ o stirrade på dem med sorgsna ögon så de tyckte de va lika bra och ta hem honom. Han va lite orolig när vi kom hem men blev bättre ganska fort, men han är ganska pipig/gnällig men han har väl ont. Men sen sover han inte mycket och de kan jag förstå med den STORA tratten han har på sig. Inte lätt och lägga ner huvudet då inte. Så va iväg och köpte bäddmadrass så vi har mestadel legat/sutti på den idag för att han ska kunna slappna av och försöka få han och sova, men det är icke lätt..

När jag låg med han på golvet förut va inte madrassen tillräkligt bra att sitta på utan ska sitta på mig istället. Är inte lätt el smidigt att ha en klump på 40-45 kg sittandes på en =)



Idag fick Nelson sitt favoritgodis av våra jättesnälla grannar, nämligen hemmagjorda grisöron. De är inte så starka som rökta man köper i affären så de är mer skonsamma för deras magar. Tack snälla för presenten, den va väldigt uppskattad!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0