tidig morgon...

Klockan är nu 05,58 när jag börjar skriva detta, men om jag känner min hund lite nu, så lär jag inte få vara i fred i många sekunder till..

Hörde han gnydde eller hur de nu stavas imorses, så tänkte att nu är de nog på g för toa, så fort på med kläder och så ner med hunden, han strejkar redan på altan o går inte en millimeter. Så lyfte han till gräsmattan, men nopp, total strejk.. ja, de va ju kallt, men visste att han behövde gå för de va 7 timmar sen vi va ute sist.. så står ute i kylan i 15 min med en ylande hund som inte rör sig en milimeter.. Till slut gav jag upp, så vi går inåt, o då sprang han som en gesäll till dörren. Vart inne i 3 sekunder, vem sätter sig då på golvet och pinkar och skiter.. grrr.. Han gjorde likadant igår oxå, 2 ggr.. Jag som va så stolt i förrgår när han inte gjorde nåt inomhus.. Han är ju inte många veckor, och vet att de kommer ta tid innan han lär sig, men gud så skönt de vore om han bara kunde säga till när han ska ut o så göra allt ute.. Längtar!
Längtar oxå till att kunna gå lite längre promenader så man kommer ut lite mer på ett annat sätt.. Bara gå till andra sidan bäcken och slänga glasflaskor, gå bort till mamma o pappa och hälsa på, gå runt kvarteret och kolla hus eller vad som helst.. men de kommer snart de med..

Sitter här nu på golvet och försöker sysselsätta honom, tagit bort alla pip saker så P kan få sova lite.. P har inte sovit så många timmar sen vi hämta vovven. Jag har väl inte de heller, men har sovit lite på dagen när hunden har sovit, så de har blivit någre mer timmar än P..

Han ska få mat om 15 minuter, ska försöka få lite mer rutin på de nu. Han har fått ungefär på samma tider, men har ibland diffat på ½ timme lite då o då.. Han ska få mat 7, 12, 16, 21.
Han är som vanligt i magen igen, vilket är JÄTTE skönt.. Jag va riktigt orolig och jag hade en rejäl klump i magen häromdan när han va som värst. Puh..

Nu har Sixten börjar gå ner mer, så nu är de oftare på samma våning, fortfarande spänt mellan dem, men är en rejäl skillnad mot häromdan. Enda är att hunden blir lite uppspelt, så han börjar skälla och då blir Sixten rädd och springer iväg. Fast jag blir ju lika rädd jag när han skäller, så förstår att katten blir de oxå.. =)

Måste verkligen ha ett namn på hunden nu, kan inte skriva vovve o hund längre, och även han måste ha ett namn som han vet när vi kallar honom. P har börjat säga Baloo oftare nu, så tror de kommer bli de namnet =)
P är så rolig, han har snart gått igenom alla namn som finns när han ropar på han för att kolla om de ä nåt hunden reagerar på, men finns inget =)

Nu är klockan 7,02. Visste att de skulle ta ett tag och skriva, men nu ska de ätas, sen lekas i några minuter, sen kommer han förhoppningsvis sova, så jag kan gå o lägga mig igen.. =)


Kommentarer
Postat av: Falstaff och hans husse

Så trevligt du skriver och berättar om ... ja, kanske det alltså bli Baloo. (Själva säger vi än så länge Faxe när vi talar om honom!)



Var inte oroliga för rumsrenheten. Jag lovar: det kommer!



Hälsningar från oss på andra sidan väggen

2010-10-17 @ 14:16:52
URL: http://barfals.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0